×
×

مستند «شهیدی، عود، آواز» ساخته هومن ظریف به تدوین نهایی رسید

  • کد نوشته: 386132
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۷ام خرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • مستند «شهیدی، عود، آواز» درباره زندگی و فعالیت هنری عبدالوهاب شهیدی؛خواننده و نوازنده برجسته عود با تهیه کنندگی و کارگردانی هومن ظریف به مرحله تدوین نهایی رسید.

    مستند «شهیدی، عود، آواز» ساخته هومن ظریف به تدوین نهایی رسید
  • استاد شهیدی

    مستند «شهیدی، عود، آواز» درباره زندگی و فعالیت هنری عبدالوهاب شهیدی خواننده و نوازنده برجسته عود با تهیه کنندگی و کارگردانی هومن ظریف به مرحله تدوین نهایی رسید.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، مستند «شهیدی، عود آواز» که اسفند سال ۱۳۹۸ کلید خورده بود، به خاطر شیوع کرونا با تاخیر مواجه شد که به احتمال زیاد با حضور پروین صالح (همسر روانشاد هوشنگ ظریف)، علیرضا پورامید و انوشیروان روحانی و برخی دیگر از چهره های هنری و فرهنگی از مرحله تدوین نهایی خواهد گذشت.

    خبرها حاکیست که با هماهنگی خانواده استاد شهیدی، این فیلم در مراسم نکوداشت این پیشکسوت شهیر در تالار وحدت، رونمایی می شود.

    در این مستند تاکنون، اکبر گلپایگانی، محمد منتشری، محمد اسماعیلی، محمد دلنوازی، حسن ناهید، حسین بهروزی نیا، سعید ثابت، فریدون عبدلی، مجید ناظم پور، شاهرخ شهیدی(فرزند استاد)،ن ازی شیرازی هوشیار(عروس استاد شهیدی)، علی خردمند (نوه استاد شهیدی) و امیرعلی فراهانی (نبیره استاد شهیدی) درباره زندگی و خصوصیات سبک نوازندگی عود و خوانندگی این هنرمند سخن گفته اند.

    استاد عبدالوهاب شهیدی (زاده ۱ مهر ۱۳۰۱ در میمه)، خواننده پیشکسوت در سبک سنتی ایرانی، آهنگ ساز، استاد آواز و نوازندهٔ نامدار عود است. وی در اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد؛ در سال ۱۳۳۹ در برنامه گل‌ها شروع به فعالیت و همکاری با رادیو کرد و تا سال ۱۳۵۷ در بسیاری از این برنامه‌ها شرکت نمود. وی هم‌چنین چندین بار در برنامه‌های جشن هنر شیراز شرکت کرد و در این برنامه‌ها با هنرمندان سرشناسی چون جلیل شهناز، فرامرز پایور، اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی اجراهای ارزنده ای ارائه کرده است.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=386132
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *