×
×

با عنوان «خلوت خاکستری»

  • کد نوشته: 3857
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۹ام مهر ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم موسیقی «خلوت خاکستری» با حضور علی هراتی در خانه هنرمندان رونمایی شد. به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی خلوت خاکستری با حضور فرهاد هراتی (آهنگساز) و علی شجاعی(مدیر موسسه فرهنگی گلچین آوای شرق) در خانه هنرمندان برگزار شد. بنا بر این گزارش، در این نشست علی شجاعی (مدیر موسسه […]

  • آلبوم موسیقی «خلوت خاکستری» با حضور علی هراتی در خانه هنرمندان رونمایی شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی خلوت خاکستری با حضور فرهاد هراتی (آهنگساز) و علی شجاعی(مدیر موسسه فرهنگی گلچین آوای شرق) در خانه هنرمندان برگزار شد.
    بنا بر این گزارش، در این نشست علی شجاعی (مدیر موسسه فرهنگی گلچین آوای شرق) درباره آلبوم خلوت خاکستری گفت: سعی می‌کنیم تا به بهترین شکل این اثر را پخش و تولید کنیم. توزیع از همین امروز آغاز می‌شود اما همانطور که در جلسات قبلی گفته شد، آثار گلچین آوای شرق به هیچ وجه در سوپرمارکت‌ها توزیع نمی‌شود.
    وی در ادامه گفت: بسیار خوشحال هستیم که آثار هنرمندانی همچون فرهاد هراتی را منتشر می‌کنیم. به این دلیل که این آثار خاص هستند و ما سعی داریم که در اثر موسیقی به هنرمندان این عرصه کمک‌رسانی کنیم.
    فرهاد هراتی گفت: اولین کارم در سال ۱۳۸۵ با نام «حد صفر» منتشر شد که این آلبوم موسیقی برای تمرکز آرامش بی‌نظیر است. در سال ۱۳۸۸ آلبوم خورشید اقیانوس آرام را منتشر کردم و بعداز این آلبوم، خلوت خاکستری را منتشر کردم. همچنین پروژه بعدی پروژه راز است که امید است تا پایان سال ۱۳۸۹ آن را به ثمر برسانیم.
    وی افزود: من از سال ۱۳۴۸ فعالیت هنری خود را آغاز کردم و تا امروز ۲۷ سال است که در این حوزه مشغول به فعالیت هستم. از همان ابتدا به رشته موسیقی علاقه خاصی داشتم و در رشته علوم آهنگسازی فارغ‌التحصیل شدم.
    وی ادامه داد: از کار گروهی کودک آغاز به‌کار کردم. از سال ۱۳۸۵ با گروه کر شایگان همکاری کردم. این گروه بعدها به گروه نامیرا تغییر نام داد. تا امروز نزدیک به ۲۰ اجرای صحنه‌ای با این گروه داشته‌ام که از شاخص‌ترین آنها، جشنواره هجدهم موسیقی فجر، افسانه اتوپیا که یک داستان ضدجنگ بود و سه اجرا در رودکی و تالار وحدت را می‌توان نام برد. قیامت عشق که برای بزرگداشت مقام امام حسین (ع) بود نیز در این فهرست جای دارند.
    هراتی درخصوص آلبوم «راز» گفت: این آلبوم برگرفته از موضوع مستند فیلم راز است و به احتمال زیاد این آلبوم اولین کاری است که در آن می‌خوانم. شش قطعه از آن باکلام و شش قطعه دیگر بی‌کلام است. سوژه ساخت موسیقی در این آلبوم به عهده خودم بود. دوست داشتم بعداز ۲۷ سال به زبان خودم از طریق آلبوم صحبت کنم. این آلبوم به نوعی نجواهای درونی خودم است که به روشنی در قطعات آن واضح و معلوم است. در ابتدا نامی که برای این آلبوم انتخاب شد، خلوت سایه‌ها بود اما به این دلیل که گروه دیگری با همین نام آلبومی را منتشر کرده بوده است و نمی‌توانستیم دو اثر را با یک اسم ثبت کنیم؛ به خلوت خاکستری تغییر کرد. همچنین در این آلبوم از ساز پیانو بسیار استفاده شده است اما چون دلم نمی‌خواست در تمامی قطعات از پیانو استفاده کنم؛ در سه قطعه از از گروه کر نامیرا استفاده کرده‌ام. در این آلبوم ساز مادر، پیانو است و برای هیچ قطعه‌ای هیچ اسمی نامگذاری نشده است.
    فرهاد هراتی درباره اینکه این آلبوم بدهه‌نوازی است یا آهنگسازی شده، گفت: این کار به هیچ وجه بداهه‌نوازی نیست و آهنگسازی شده است. من فقط در یکی از قطعات در آلبوم‌های قبلی بداهه‌نوازی کرده‌ام و مطمئن هستم آن لحظه خاص دیگر تکرار نمی‌شود.
    فرهاد هراتی با اشاره به اینکه درکنار موسیقی باکلام باید موسیقی بی‌کلام هم داشته باشیم، گفت: از سال ۱۳۷۷ اتفاقاتی در عرصه موسیقی رخ داد و خواننده‌های بسیاری پا به عرصه موسیقی گذاشتند. معتقدم که زمانی که در موسیقی پاپ این همه خواننده داریم، درکنار موسیقی باکلام نیاز موسیقی بی‌کلام هم داریم و تنها دلیل مبارزه من با موسیقی باکلام این است که اعتقاد دارم موسیقی خودش دارای کلام و زبان است. فقط کافی است که آن را ارائه دهیم. آلبوم حد صفر آغاز این راه بود و سعی دارم که این راه را با پشتکار زیاد ادامه دهم.
    هراتی با اشاره به دیگر برنامه‌های خود گفت: پروژه بعدی، راز است که تا پایان سال ۸۹ منتشر می‌شود و پروژه بعدی تمرکز روی کنسرت راز در زمستان امسال است که توسط گلچین آوای شمس برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=3857
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *