×
×

با عنوان “خموشانه” یا ” خواب عدم” به آهنگسازی حسین پرنیا

  • کد نوشته: 3852
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۹ام مهر ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • علی جهاندار، خواننده و ردیف‌دان، آلبوم خموشانه یا خواب عدم را با آهنگسازی حسین پرنیا وارد بازار موسیقی می‌کند. به‌گفته جهاندار، این اثر موسیقایی شامل پنج تصنیف و دو آواز است که آوازهایی آن در دستگاه دشتی و همایون خوانده شده است. وی درباره اشعار این اثر گفت: اشعار این اثر از صائب تبریزی و […]

  • علی جهاندار، خواننده و ردیف‌دان، آلبوم خموشانه یا خواب عدم را با آهنگسازی حسین پرنیا وارد بازار موسیقی می‌کند.
    به‌گفته جهاندار، این اثر موسیقایی شامل پنج تصنیف و دو آواز است که آوازهایی آن در دستگاه دشتی و همایون خوانده شده است.
    وی درباره اشعار این اثر گفت: اشعار این اثر از صائب تبریزی و اقبال انتخاب شده است و به زودی توسط انتشارات سروش منتشر می‌شود.
    این خواننده همچنین از تشکیل یک گروه جدید خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این گروه؛ اجرای کنسرت در شهرهای مختلف است که امیدوارم به زودی محقق شود.
    علی جهاندار در سال ۱۳۲۷ به دنیا آمد و از سال ۱۳۶۸ – ۱۳۶۲ نزد شجریان به تحصیل آواز مشغول بود. در این مدت تمام پروژه‌هایی که در آن کار می‌کرد را رها ساخته بود. او اولین آلبوم خود را در سال ۶۸ با نام” صبح مشتاقان “با آهنگسازی پرویز مشکاتیان روانه بازار موسیقی کرد. دومین اثر او نقش پندار با آهنگسازی سعید فرجپوری است. جهاندار پس از قطع همکاری با مشکاتیان “نقش پندار” را روانه بازار کرد و سپس به درازناکی، سالها روزه سکوت گرفت و هیچ اثری را تاسال ۸۷ وارد بازار نکرد تا اینکه سومین اثر، با نام دختر گلفروش را با آهنگسازی حسن کسایی منتشر کرد. در سال ۱۳۸۷ جهاندار ۲ اثر دیگر روانه بازار کرد. ساکن جان با آهنگسازی حسین پرنیا و صورتگر نقاش با آهنگسازی محمدجواد ضرابیان که در هر دوی این آثار میرجلالی حضور داشته است.
    آلبوم” ساکن جان” حال و هوای متفاوتی با “دختر گلفروش” و “صورتگر نقاش” دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=3852
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *