×
×

دولت تصویب کرد
معافیت هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه فصل بهار

  • کد نوشته: 379964
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

    معافیت هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه فصل بهار
  • معافیت هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر

    هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از خانه موسیقی، جلسه ای به درخواست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و با ریاست دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل و هیات مدیره صندوق اعتباری هنر و مدیران خانه های هنری از جمله خانه موسیقی، خانه سینما، خانه تاتر و دیگر صنوف هنری عصر روز گذشته در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

    در این جلسه مقرر گردید ۳۵هزار هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در سه ماهه اول سال معاف شوند.

    سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر، افزود: در این جلسه مقرر شد هنرمندان در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند. بر اساس این موافقت، ۳۵هزار نفر هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر مشمول این بخشودگی می شوند و مبلغ اعتباری تخصیص یافته به این بخشودگی ۳۵۰ میلیارد ریال است.

    وی افزود: این اقدام از این ماه (اردیبهشت) آغاز می شود و نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و صندوق اعتباری هنر تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می دهد.

    سیدزاده با بیان دیگر نتایج این جلسه گفت: بمنظور جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه فرهنگ و هنر ۲۰۰ میلیارد تومان از منایع اشتغال پایدار در قالب وام قرض الخسنه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

    مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان ضمن تقدیر از همراهی سازمان تامین اجتماعی گفت: از زمان شیوع بیماری جلسات متعددی با سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و مقرر شد هفته آتی جلسه ای با مدیرعامل این سازمان برای بررسی مسایل بیمه ای اهالی فرهنگ و هنر که از سوی صندوق به این سازمان معرفی شده اند برگزار شود.

    در این جلسه مدیرعامل و هیات مدیره صندوق اعتباری هنر از دکتراسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به دلیل حسن تدبیر، توجه به مسایل بیمه ای و معیشتی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و اهتمام نسبت به تشکیل این جلسه قدردانی کرد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=379964
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *