×
×

احتمال لغو مهم‌ترین رویداد تئاتر آمریکا پس از ۷ دهه

  • کد نوشته: 379658
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • احتمال لغو مهم‌ترین رویداد تئاتر آمریکا پس از ۷ دهه

  • مهر نوشت: به گفته برخی از منابغ داخلی برادوی٬ احتمال برگزار نشدن مراسم اهدای جوایز تونی ۲۰۲۰ قوت گرفته است.

    در هفت دهه گذشته برگزاری جوایز تونی مهم‌ترین شب برای برادوی و تئاتر آمریکا بوده است که از بهترین اجراها و تولیدها تجلیل کرده است.

    اما هفتادو چهارمین دوره اهدای مراسم تونی که قرار بود ۷ ژوئن برگزار شود به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و حالا گفته می‌شود احتمال زیادی وجود دارد که مراسم امسال اصلاً برگزار نشود.

    از آنجا که آینده برادوی برای امسال همچنان نامشخص است و میدان تایمز به یک مکان متروکه بدل شده و دیگر نمی‌توان گردشگران را در منهتن دید٬ برخی منابع داخلی می‌گویند بحث در کمیته برنامه‌ریزی برای اهدای جوایز تونی امسال٬ راه به جایی نمی‌برد.

    بخشی از دلیل برای برگزار نکردن این مراسم این بود که رای‌دهندگان تونی و کمیته ۵۴ نفره نامزدی می‌خواهد فیلم‌های موزیکال و نمایش‌های جدید را وقت شروع به کار ببیند. به همین دلیل آوریل همیشه ماه مهمی برای رای دهندگان تونی است و این امسال ممکن نشد و اجرای ۳۱ نمایش موزیکال و درام از ۱۲ مارس متوقف شد. این امر شمار کاندیداها را به شدت کاهش می‌دهد.

    در هر حال به نظر می‌رسد سرنوشت جوایز تونی پیچیده تر از سایر جوایز است زیرا بر خلاف اسکار یا امی ٬ هدف جوایز تونی تشویق مخاطبان به بیرون آمدن از خانه و خریدن بلیت برای تماشای رویدادی زنده است و این امر با ممنوعیت اجتماعات میسر نیست.

    در همین حال بسیاری از جوامع تئاتری معتقدند تجلیل از فصل نمایشی ۲۰-۲۰۱۹ اهمیت دارد و نمی توان از آن گذشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=379658
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *