×
×

همزمان با زادروزِ این پژوهشگر موسیقی
علیرضا میرعلینقی میهمان هزار صدا می شود

  • کد نوشته: 377728
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۸ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • مجموعه هزار صدا به مدیریت آرش نصیری، در ادامه گفتگوهای زنده اش از طریق پلتفرم اینستاگرام، شامگاهِ جاری هشتم اردیبهشت ۱۳۹۹ به گفتگو با علیرضا میرعلینقی، محقق و مورخ موسیقی می نشیند.

    علیرضا میرعلینقی میهمان هزار صدا می شود
  • علیرضا میرعلینقی در لایو هزارصدا

    مجموعه هزار صدا به مدیریت آرش نصیری، در ادامه گفتگوهای زنده اش از طریق پلتفرم اینستاگرام، شامگاهِ جاری هشتم اردیبهشت ۱۳۹۹ به گفتگو با علیرضا میرعلینقی، محقق و مورخ موسیقی می نشیند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، به مناسبت هشتم اردی بهشت، زادروز سید علیرضا میرعلینقی تاریخنگار موسیقی شهری (کلاسیک) معاصر ایران -گرایش تهران- و نخستین روزنامه نگار موسیقی بعد از انقلاب با ۳۳ سال کار مطبوعاتی، آرش نصیری، از طریق صفحه رسمی هزار صدا که مدتی ست به گفتگوهای زنده با هنرمندان مختلف در ایران و خارج از ایران مبادرت ورزیده و فضایی تعاملی با هنرمندان و کاربران فضای مجازی ایجاد کرده، با این پژوهشگر موسیقی نیز مصاحبه خواهد داشت.

    میرعلینقی روزنامه نگار و مولف تنها نسخه «توصیفی /تحلیلی» در کتابشناسی موسیقی ایرانی ست که قرار است از طریق این نشستِ لایو، به بحث و بررسی روند روزنامه نگاری حرفه ای موسیقی و بررسی تاریخ موسیقی با تاکید بر برخی نکات مهم تاریخ موسیقی ملی معاصر و ….بپردازد.

    این پژوهشگر و منتقد هنری متولد اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران است که از دوران کودکی به موسیقی و پژوهش راجع به آن علاقه داشته. او چند سال را به یادگیری ویولون و سنتور و ردیف‌های موسیقی گذرانده ‌است. مدتی مسئول آرشیو مرکز موسیقی حوزه هنری بود و سرپرستی گروه موسیقی دائرهالمعارف اسلامی را نیز بر عهده داشت. میرعلینقی همچنین مشاور سردبیر نشریه مقام موسیقایی از سال ۱۳۷۴ تا کنون بوده و از جشنواره هفت اورنگ برنده لوح تقدیر شده‌است.

    برنامه لایو ۱۰۰۰ صدا از فروردین ماه سلسله گفتگوهایی را با هنرمندان عرصه موسیقی، ترانه، آواز و …در ژانرهای مختلف برگزار کرده که از میان آنها می توان به شهیار قنبری، رضا صادقی، احسان خواجه امیری، عبدالحسین مختاباد، حسین پرنیا، بهروز غفاریان و…اشاره کرد.

    شایان ذکر است که گفتگوی امشب با علیرضا میرعلینقی ساعت ۲۲ از صفحه رسمی ۱۰۰۰ صدا بصورت زنده پخش خواهد شد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=377728
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *