×
×

ناگفته‌های سالار عقیلی از یک اقدام خاص در قرنطینه خانگی

  • کد نوشته: 377170
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • سالار عقیلی، پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی به‌تازگی قطعه‌ای به نام «همدم» را با همکاری هم تولید و به مردمی تقدیم کرده‌اند که روزهای سخت قرنطینه را تحمل می‌کنند.

    ناگفته‌های سالار عقیلی از یک اقدام خاص در قرنطینه خانگی
  • سالار عقیلی که اجرای بخش‌هایی از این قطعه، از جمله آواز آن را برعهده داشته، به واسطه ماندن در قرنطینه اجباری در اقدامی خاص با بهره‌گیری از ساده‌ترین روش ( ضبط صدا با موبایل) با «همدم» همراهی کرده است.

    این هنرمند در توضیحاتی درباره‌ی این اثر و چگونگی تصمیم برای ساخت آن گفته است: «قطعه همدم یک کار کاملا خودجوش و مردمی بود. در این زمان وظیفه خود احساس کردیم که در این شرایط سخت که مردم و کادر درمانی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، تا حدودی روحیه آنها را عوض کنیم.»

    کمک و ترغیب مردم به ماندن در خانه‌ها نکته دیگری است که در صحبت‌های سالار عقیلی برای پذیرش همکاری با قطعه «همدم» تاکید شده است. او گفته است: «کرونا بیماری سختی است و فعلا با آن درگیر خواهیم بود. البته می‌دانم که خیلی‌ها از لحاظ مالی در مضیقه هستند و کارشان به گونه‌ای است که نمی‌توانند سر کار نروند و از لحاظ درآمد دچار مشکل هستند، ولی بالاخره چاره‌ای نیست و مسئله مرگ و زندگی هموطنان عزیزمان در میان است.»

    عقیلی او درباره حضور پرویز پرستویی (بازیگر) در ساخت این اثر عنوان کرد: حضور پرویز پرستویی به عنوان خواننده برایم موضوع جالبی بود؛ چون صدای خوبی دارند. شاید خیلی‌ها فکر کردند که ایشان تنها دکلمه خوانده، گرچه که چند بیتی را هم با ما خواند. البته من کارهای دیگری از ایشان شنیده بودم که ازجمله در فیلم‌های خود خوانندگی کرده بود ولی اینکه بخواهد کاری در ژانر موسیقی سنتی بخواند و در دسترس مردم قرار بگیرد، کمتر شنیده بودم.

     

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=377170
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *