×
×

طرح پایش محیط کسب و کارهای هنری به آموزشگاه ها رسید

  • کد نوشته: 376993
  • 04 اردیبهشت 1399
  • ۰
  • فاز نخست طرح پایش محیط کسب و کارهای هنری که چندی پیش با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم الاجرا شده در مراکز و آموزشگاه های هنری شهر تهران به صورت آزمایشی آغاز شد.

    طرح پایش محیط  کسب و کارهای هنری به آموزشگاه ها رسید
  • فاز نخست طرح پایش محیط کسب و کارهای هنری که چندی پیش با دستور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم الاجرا شده، در مراکز و آموزشگاه های هنری شهر تهران به صورت آزمایشی آغاز  و از مدیران این مجموعه ها خواسته شده تا نسبت به تکمیل یک پرسشنامه ۲۵ سؤالی اقدامات لازم را انجام دهند.

    طبق مشاهداتی که در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته، پرسشنامه ای از سوی دبیر شورای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای به مدیران آموزشگاه های هنری مستقر در شهر تهران ارسال و از آنها خواسته شده تا این پرسشنامه تکمیل شود.

    در بخشی از این نامه عنوان شده است: «در راستای اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار (مصوب سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی)، نیازمند دریافت نظرات ارزشمند فعالان بخش فرهنگ و هنر درباره تاثیر قوانین و مقررات جاری و دیگر عوامل دخیل بر محیط کسب‌وکار و چالش ‌ها و موانع موجود محیطی هستیم.

    به همین‌ روی، اجرای آزمایشی طرح پایش‌ محیط کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ ای با روش توزیع پرسشنامه در میان تعدادی از موسسه های فعال هنری شهر تهران، با انتخاب تصادفی از سوی محققان آغاز شده است. نتایج حاصل از این طرح تحقیقاتی، امکان پایش شاخص های مرتبط در ایران و مقایسه شان با شاخص ‌های استاندارد جهانی را فراهم می‌آورد. با همکاری شما فرهیخته ارجمند، عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این رویکرد نیز در معرض پایش و ارزیابی قرار گیرد و تحلیل مستمر و روزآمد اطلاعات حاصله در رفع موانع و چالش ‌های احصاء شده از دیدگاه فعالان بخش و نیز اصلاح قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی مخل و زائد موثر افتد.»

     استقبال همکاران و مشتریان از نوآوری و ابتکار در ارائه خدمات و محصول،  برداشت‌های سلیقه ای و غیرقابل پیش بینی از قوانین و مقررات، بی تعهدی طرف‌های قرارداد به ایفای تعهدات و وعده هایشان، بی ثباتی سیاست ها، مقررات و رویه های اجرایی ناظر به کسب و کار، وجود انحصار، امتیاز یا هرنوع رانت به یک یا تعدادی از رقبا در بازار، قیمت‌گذاری و دخالت های غیرمنطقی نهادهای حاکمیتی در بازار، تمایل شهروندان به استفاده از محصولات فرهنگی خارجی و بی رغبتی به خرید محصولات ایرانی، مفاسد مالی و اداری در دستگاه‌های حکومتی، رقابت غیرمنصفانه شرکتها و موسسات دولتی یا شبه دولتی در بازار، رویه های غیرمنصفانه و ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات، دشواری تامین مالی از بانک‌ها یا بازار سرمایه، فقدان یا شفاف نبودن اطلاعات مورد نیاز برای فعالیت اقتصادی، ضعف زیر ساخت‌ها از قبیل آب، برق، حمل و نقل، سوخت و غیره، وضعیت منابع انسانی دستگاه های اجرایی بخش فرهنگ، ضعف نظام توزیع و مشکل در رساندن محصول به بازار از جمله مواردی است که در پرسشنامه مطرح شده است.

    عرضه کالاهای قاچاق و رقابت غیر منصفانه محصولات خارجی و داخلی در بازار ایران، کمبود فناوری‌های مورد نیاز، ناپایداری اعتماد متقابل اصحاب فرهنگ و هنر و دولت، توزیع ناعادلانه و پراکندگی ناموزون فضاها و امکانات در سطح ملی، رویکرد سیاسی امنیتی به فرهنگ، اجرای قانون حمایت از حقوق مولفین، مصنفین و هنرمندان، پوشش های بیمه ای (تضمین سرمایه، بیکاری، آثار و …)، عضویت در نظام کپی رایت جهانی، بی ثباتی در مدیریتها و سیاست‌ها، محدودیت زمانی در اعتبار پروانه فعالیت، شناسایی مزیت ها و ظرفیت های فرهنگی هنری مناطق و نواحی، سرمایه گذاری و مشارکت خارجی و محدودیت‌های دسترسی به ارتباطات (تلفن همراه و اینترنت) نیز موارد دیگر پرسشنامه طرح پایش کسب و کارهای هنری محسوب می شوند.

    منبع: خبرگزاری مهر
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *