×
×

به زودی منتشر می شود
مطرب درد به روایت سیامک جهانگیری و فرشید بزرگی

  • کد نوشته: 375244
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۲۷ام فروردین ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم مطربِ درد اثر تازه سیامک جهانگیری با آواز فرشید بزرگی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور به زودی منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

    مطرب درد به روایت سیامک جهانگیری و فرشید بزرگی
  • آلبوم مطرب درد از سیامک جهانگیری

    آلبوم مطربِ درد اثر تازه سیامک جهانگیری با آواز فرشید بزرگی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور به زودی منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، تازه ترین اثر سیامک جهانگیری، آهنگساز و نوازنده شناخته شده نی تحت عنوان مطربِ درد راهی بازار موسیقی می شود که آواز این اثر را فرشید بزرگی بر عهده داشته است.

    اثر تازه جهانگیری در قالب ۹ قطعه به عناوین «مقام صبح»، «ساز و آواز»، «تصنیف همچون آفتاب»، «ساز و آواز»، «تصنیف مطرب درد»، «ساز و آواز» و «تصنیف تنها مرا رها کن» چیدمان یافته و علی اصغر عربشاهی (نوازنده تار و بم تار)، سیامک جهانگیری (نوازنده نی)، حمید خوانساری (نوازنده عود و بم تار)، حسین زمانی (تمبک)، سامر حبیبی (کمانچه و کمانچه آلتو) و پویان عطایی (سنتور) در اجرای قطعات به هنرنمایی پرداخته اند.

    جهانگیری درباره اثر تازه اش و در دفترچه آن نوشته است: «مطرب درد احتمالاً می‌تواند بازتاب‌دهنده تأثیر کلام در لحظات حسیِ خاصی در صاحب اثر باشد. از این‌رو مجموعه حاضر در سال‌های متفاوتی تصنیف شده و سرانجام در یک‌جا به صورت اثری که خواهید شنید، گرد هم آمده است و اگر چه در مقاطع مختلفی شکل گرفته، اما در مجموع متأثر از یک نگاه است.

    تمام قطعات، به‌جز مقدمه، در قالب «تصنیف» هستند و کوشیده‌ام ساز و آوازهای بین تصنیف‌ها، از لحاظ محتوای کلامی و موسیقایی، با تصنیف‌ها هم‌خوانی داشته باشند تا ارتباط میان قطعات در نگاه کلّی، حفظ شود.»

    شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «مطرب درد» با آهنگسازی سیامک جهانگیری و آواز فرشید بزرگی، به زودی از سوی مؤسسه ماهور منتشر خواهد شد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=375244
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *