×
×

عبور از بحران با کمک موسیقی/ فرصتی طلایی در اختیار رسانه ملی است

  • کد نوشته: 355443
  • 27 اسفند 1398
  • ۰
  • یک پژوهشگر موسیقی از مدیران سازمان صداوسیما خواست تا طی روزهای پیش‌رو با دعوت خوانندگان و هنرمندان مطرح موسیقی از این فرصت طلایی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا استفاده کند.

    عبور از بحران با کمک موسیقی/ فرصتی طلایی در اختیار رسانه ملی است
  • یک پژوهشگر موسیقی از مدیران سازمان صداوسیما خواست تا طی روزهای پیش‌رو با دعوت خوانندگان و هنرمندان مطرح موسیقی از این فرصت طلایی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا استفاده کند.

    علی مغازه‌ای پژوهشگر و کارشناس حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به شرایط بحرانی روزهای پیش رو در پی شیوع بیماری کرونا توضیح داد: این روزهای یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سئوالات این است که هنرمندان حوزه‌های مختلف در این شرایط چه نقشی می‌توانند داشته باشد؟ با توجه به اینکه طبق آمارهای رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط هنوز نیمی از مردم به این باور نرسیده‌اند که باید برای از خود مراقبتی در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری ناخوانده در خانه بمانند، این هنرمندان هستند که می‌توانند یک نقش تاریخی مهمی را در این مقطعه داشته باشند که این موضوع یک شرط دارد.

    وی ادامه داد: شرط مهم این است که مدیران رسانه ملی هم امروز این نقش تاریخی را ایفا کرده و با هماهنگی مراجع بالاتر، این اجازه را داشته باشد تا با دعوت از هنرمندان حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه موسیقی و فراهم کردن شرایط اجرای زنده با نمایش ساز به آنها پیام مهم ماندن در خانه و موارد پیشگیرانه از نفوذ ویروس کرونا را از طریق هنر به مخاطب منتقل کند. این اتفاق به اعتقاد من یک فرصت طلایی برای رسانه ملی است که بتواند با کمک هنرمندان شرایطی را ایجاد کند تا مردم باور کنند ماجرای بیماری کووید ۱۹ بسیار خطرناک‌تر آن چیزی است که فکر می کنیم پس باید در خانه بمانیم تا زنجیره شیوع قطع شود.

    این پژوهشگر موسیقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: مردم ایران به موسیقی ایرانی هم اعتقاد دارند و هم علاقه. پس بیاییم این فرصت طلایی را از دست ندهیم و با کمک موسیقی بین رسانه ملی و جامعه ایرانی فضای مفاهمه و اعتماد ایجاد کنیم تا بتوانیم با کمک هنرمندان فعال حوزه موسیقی در همه بخش‌ها از این بحران به سلامت عبور کنیم. این همان نکته‌ای است که در این بزنگاه تاریخی می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط و چارچوب‌ها مورد توجه مدیران رسانه ملی قرار بگیرد.

       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *