×
×

«لانچر ۵» با کرونا زمین‌گیر شد

  • کد نوشته: 352441
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۱ام اسفند ۱۳۹۸
  • ۰
  • «لانچر ۵» با کرونا زمین‌گیر شد

  • مهر نوشت: یکی از کارگردان‌های نمایش «لانچر ۵» با اشاره به سردرگمی گروه‌های تئاتری در وضعیت تعطیلی تماشاخانه‌ها به دلیل پیشگیری از سرایت ویروس کرونا، از ادامه اجراهای این نمایش در سال ۹۹ خبر داد.

    مسعود صرامی یکی از کارگردان‌های نمایش «لانچر ۵» که ادامه اجراهایش در تماشاخانه ایرانشهر فعلا لغو شده است درباره این اتفاق گفت: «قرار بود این نمایش تا ۲۳ اسفند ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود اما با ادامه لغو اجراها تا ۱۶ اسفند ماه عملا تنها ۲ هفته از اجرای نمایش باقی مانده که البته این اتفاق در حالی است که با توجه به شیوع بیماری کرونا فعالیت تماشاخانه‌ها و مراکز فرهنگی تا پایان سال به حالت تعلیق در نیاید.»

    وی ادامه داد: «این روند برای حفظ جان هموطنانمان منطقی است اما مساله مورد توجه این سردگمی است که برای همه گروه‌های تئاتری پیش آمده است. به نظر می‌رسد خود سالن‌دارها هم با این سردرگمی مواجه هستند و هنوز تصمیمی برای مدیریت ماجرا نگرفته‌اند. امیدوارم هرچه زودتر ابلاغیه و دستورالعملی برای اینکه گروه‌ها بدانند قرار است چه وضعیتی داشته باشند، صادر شود چون این تنش‌ها روی گروه‌ها تأثیر گذاشته است.»

    صرامی درباره تاثیر این اتفاقات روی گروه نمایش «لانچر ۵» بیان کرد: «چون این نمایش چند ماه روی صحنه بوده ممکن است به نظر برسد وضعیت ما از گروهایی که تازه اجرایشان را شروع کرده بودند، بهتر باشد در حالی که گروه ما نیز روی دستمزد و برآورد مالی نمایش در یک ماه آخر اجرا برنامه‌ریزی کرده بود. البته همه ما می‌دانیم که این اتفاق تنها برای ما نیست و کل جامعه را درگیر کرده است اما معتقدم این مساله روی هنرمندان تئاتر تاثیر بیشتری داشته است.»

    این کارگردان تئاتر درباره ادامه پیدا کردن اجراهای این نمایش توضیح داد: «طی صحبت‌هایی که انجام شده به احتمال زیاد نمایش «لانچر ۵» حوالی تابستان مجددا در تئاتر مستقل تهران به صحنه خواهد رفت.»

    صرامی در پایان درباره تاثیری که موفقیت این نمایش بر کارهای آینده او و دیگر افراد گروه خواهد گذاشت، گفت: «مطمئناً با توجه به موفقیتی که این نمایش به دست آورده برنامه ریزی کار بعدی برای ما سخت تر خواهد بود و ناخواسته محتاط تر عمل می کنیم. البته امیدوارم این محتاط بودن منجر به بی عملی در کار بعدی‌مان نشود. من و پویا سعیدی حتما اصراری به همکاری مشترک در آینده نداریم اما بیشتر تلاشمان این است که چه در مقام همکاری مشترک و چه به صورت انفرادی بتوانیم اثری با کیفیت به صحنه ببریم.»

    امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، پویا سعیدی، مرتضی سلطان محمدی، باسط رضایی، حامد محمودی، مجتبی یوسفی، فرشید روشنی، امیرحسین احمدی، منصور نصیری، پویا عربگری، علی چایچی بازیگران نمایش «لانچر ۵» هستند که دور آخر اجراهای خود را در تماشاخانه ایرانشهر سپری می‌کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=352441
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *