×
×

خراسانیات، ناشنیده هایی از شجریان و مشکاتیان را روایت می کند

  • کد نوشته: 352233
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۱۰ام اسفند ۱۳۹۸
  • ۰
  • آلبوم خراسانیات با مجموعه ای ناشنیده از محمدرضا شجریان و زنده یاد پرویز مشکاتیان توسط موسسه «دل آواز» منتشر می شود.

    خراسانیات، ناشنیده هایی از شجریان و مشکاتیان را روایت می کند
  • آلبوم خراسانیات منتشر می شود

    آلبوم خراسانیات با مجموعه ای ناشنیده از آثار محمدرضا شجریان و زنده یاد پرویز مشکاتیان توسط موسسه «دل آواز» ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ منتشر می شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم خراسانیات با الهام از موسیقی خراسان و اشعاری از عماد خراسانی تولید و اجرا شده است و طبق گفته هایی از خانه شجریان قرار است به زودی راهی بازار موسیقی شود.

    پیش از این، اثر مشترک استاد شجریان و زنده یاد مشکاتیان به عنوان یکی از تولیدات شرکت دل آواز در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۸ با شماره پرونده ۵۲۴۰-۱۳۹۷ صادر شده و حالا خبر انتشارش در تاریخ ۱۹ اسفندِ جاری اعلام شده است.

    در مورد این اثر اشاره شده است که ادای دین ساز و آوازی به زادگاه نام این آلبوم ناشنیده در وزارت ارشاد به نام «خراسانیات»، توسط موسسه دل‌آواز که موسس آن استاد شجریان است، ثبت شده. شاعر برخی قطعه‌های این آلبوم عماد خراسانی‌ است، ساز آن را هم استاد پرویز مشکاتیان که اصالتا نیشابوری‌ است، با الهام از موسیقی خراسان کوک کرده و آواز استاد شجریان که مشهدی‌ است، آن را به کمال رسانده است.

    شایان ذکر است که آلبوم خراسانیات از محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان به زودی منتشر شده و توسط شرکت ایرانگام پخش خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=352233
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *