×
×

وزیر فرهنگ: شجریان ترنم باشکوه ایران است

  • کد نوشته: 350777
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳ام اسفند ۱۳۹۸
  • ۰
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان، وی را ترنم باشکوه ایران دانست.

    وزیر فرهنگ: شجریان ترنم باشکوه ایران است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان، وی را ترنم باشکوه ایران دانست.

    سیدعباس صالحی روز شنبه در پیام توئیتری خود نوشت: استاد محمدرضا شجریان ترنم باشکوه ایران است. اینک که در شرایط سخت بیماری است، دعای یک ملت بدرقه راه او باد.

    محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شده و روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

    استاد شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی است و از وی با عنوان خسرو آواز ایران یاد می شود. وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

    وی را که مبدع چند ساز موسیقی است و شاگردان مختلفی را در عرصه هنر ایران از جمله ایرج بسطامی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون تربیت کرده است، پیش از هر چیز مردمان این دیار به دو اثر فاخر ربنا و مرغ سحر می شناسند.

    این استاد آواز ایران در روزهای اخیر به علت اختلالات ریوی ناشی از بیماری قلبی در بیمارستان جم تهران بستری شده و بامداد امروز همایون شجریان فرزند وی با انتشار تصویری از نمایشگر علائم حیاتی پدر از دوستداران وی رفع نگرانی کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=350777
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *