×
×

«بردیا کیارس» آرشین مالامان را رهبری می‌کند

  • کد نوشته: 349948
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱ام اسفند ۱۳۹۸
  • ۰
  • «بردیا کیارس» – آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر- که به تازگی اجراهای موفقی را همراه با ارکستر سمفونیکِ تهران داشته است، رهبر مهمان ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان می شود. این دعوت از سوی «علی قسمت لالایُف» هنرمند ملی و رئیس تئاتر دولتی آذربایجان صورت گرفته و قرار است «کیارس» دو اپرای «اون نشد این یکی» (مشهدی […]

    «بردیا کیارس» آرشین مالامان را رهبری می‌کند
  • «بردیا کیارس» – آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر- که به تازگی اجراهای موفقی را همراه با ارکستر سمفونیکِ تهران داشته است، رهبر مهمان ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان می شود. این دعوت از سوی «علی قسمت لالایُف» هنرمند ملی و رئیس تئاتر دولتی آذربایجان صورت گرفته و قرار است «کیارس» دو اپرای «اون نشد این یکی» (مشهدی عباد) و «آرشین مالالان» را به همراه این ارکستر اجرا کند.

    ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان از این آهنگ‌ساز، نوازنده و رهبر ارکستر به عنوانِ «هنرمند عالی» یاد می‌کند و در معرفی این برنامه نوشته است: «بردیا کیارس که اجراهای موفق زیادی در کشورهای اروپایی داشته اند، در ایام عید، نوروز رهبری نمایش‌های آرشین مال آلان و مشهدی عباد را که در سالن تأتر موزیکال آکادمی دولتی آذربایجان برگزار خواهد شد، رهبری می‌کند. این دو اثر از ساخته‌های «حاجی‌یف» است.

    قرار است روزهای ۲۱ ۲۰ و ۲۳ و ۲۴ مارس، نمایش  و ۲۲ و ۲۵ مارس آرشین مالامان اجرا خواهد شد. در این اجراها «آقاخان» – خواننده‌ی معروف- شرکت خواهند داشت.

    «بردیا کیارس» ششم بهمن‌ماه ارکستر سمفونیک تهران را رهبری کرد. او به عنوانِ رهبر البته فرصتِ اندکی برای این تمرین داشت و درباره‌اش گفت: «با کمال میل رهبری این ارکستر را پذیرفتم؛ گمان می‌کنم هر موسیقی‌دانی آرزو دارد تا به عنوان رهبر جلوی ارکستر سمفونیک کشورش بایستد و هر کاری از دستش بر می‌اید برای ارتقای موسیقی کشورش انجام دهد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=349948
       
    برچسب ها بردیا کیارس

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *