×
×

توسط شرکت آوای فرداد منتشر می شود

  • کد نوشته: 34836
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • صبح دیروز در نشست خبری تخصصی سیستم صدای سوراند دالبی عنوان شد؛ شرکت آوای فرداد به زودی آلبوم تصویری موسیقی ستارگان موسیقی پاپ را با صدای دالبی سوراند منتشر می کند. در ابتدای این نشست آسمانی با اشاره به این مطلب که پس از تاییدات اساتید موسیقی فعالیت در زمینه دالبی کردن آلبوم های موسیقی […]

  • صبح دیروز در نشست خبری تخصصی سیستم صدای سوراند دالبی عنوان شد؛ شرکت آوای فرداد به زودی آلبوم تصویری موسیقی ستارگان موسیقی پاپ را با صدای دالبی سوراند منتشر می کند.

    در ابتدای این نشست آسمانی با اشاره به این مطلب که پس از تاییدات اساتید موسیقی فعالیت در زمینه دالبی کردن آلبوم های موسیقی را انجام دادیم ؛گفت: این تاییدات برگ زرینی بود که نشاط را بر روی لبان ما قرار داد و ما توانستیم بدون هیچ کمک خارجی دستگاهی را آماده کنیم که به دالبی کردن آلبوم های موسیقی کمک کند.

    وی خاطر نشان کرد: همانگونه که برای تصاویر سه بعدی تلاش شده است ؛این اقدام در صدا نیز صورت گرفته است و ما گام به گام به تکنولوژی های برتر دنیا نزدیک می شویم ؛تکنیک دالبی از مدتها پیش مورد توجه ما قرار گرفت  و امروز خوشحالیم که با حضور بهترین خوانندگان موسیقی پاپ نخستین آلبوم تصویری موسیقی پاچ با صدای دالبی رامنتشر می کنیم.

    مدیر شرکت آوای فرداد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در چهارسال اخیر با صدمات بسیاری مواجه شدیم اظهار کرد: قسمتی از این صدمات به خاطر این بود که سعی کردیم در این صنعت وابستگی به هیچ کشور خارجی نداشته باشیم و امروز می توانیم ادعا کنیم که صنعت دالبی صدا را بومی سازی کردیم .

    وی خاطر نشان کرد: محصولات فرهنگی ما در این شرکت از فیلم ؛تله فیلم ،موسیقی ،بازی های رایانه ای و نواهای قرآنی خواهد بود که اگر معادل ارزی این امر را در نظر بگیریم مقدار قابل توجهی صرفه جویی خواهیم داشت و آثار را در داخل کشور به شکل دالبی سوراند خواهیم داشت.

    به گفته آسمانی به زودی آلبوم تصویری موسیقی به شکل دالبی سوراند با حضور ۷ خواننده پاپ موسیقی کشور از طریق این شرکت منتشر می شود؛همچنین قصد داریم اجرای زنده خوانندگان موسیقی پاپ را به شکل دالبی داشته باشیم و پس از نهایی شدن آلبوم تصویری موسیقی را در موزه موسیقی قرار دهیم .

    در بخش دیگری از این نشست ؛فرید نوایی با اشاره به این مطلب که ما حتما به دلیل سوءاستفاده نکردن شبکه های خارجی کپی رایت جهانی این آلبوم را می گیریم اظهار کرد: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوبی را با ما برقرار کرده است ؛همچنین ما با گرفتن کپی رایت خارجی اجازه  نمی دهیم که در سایتها و یا شبکه های خارجی این ترانه ها پخش شود و اگر این اتفاق افتاد از آنها شکایت و سایت و رسانه آنها را تعطیل می کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره گرفتن مجوزهای لازم برای انتشار آلبوم تصویری نیز افزود: البته این مساله گرفتاری های خاص خودش را دارد اما ما یک شرکت فنی هستیم که بیشتر سعی می کنیم به دنبال بالا بردن کیفیت آلبوم های تصویری موسیقی و استفاده ان در شبکه های خانگی باشیم.

    به گفته نوایی؛ سیستم صدای دالبی می تواند کمک شایانی به نعت موسیقی کشور کند و در ادامه صدای محیط ؛دریاو…. را به شکل واقعی تر در کلیپهای موسیقی داشته باشیم.

    نورایی در ادامه درباره این موضوع که آیا آموزشهایی را به شنونده های موسیقی داده می شود گفت: قصد داریم با ساخت فیلمی ۵ دقیقه ای آموزش هایی را برای بهتر شنیده شدن موسیقی به مردم بدهیم که در ابتدای آلبوم تصویری گنجانده می شود.

    وی در باره دورنمای شرکت آوای فرداد گفت: دورنمای ما این است که تئاتر ها ، فیلم و کنسرتهای موسیقی را به شکل صدا دالبی داشته باشیم ؛خوشبختانه در حال حاضر با ۵ خواننده همکاری می کنیم که به احتمال فراوان به زودی دو خواننده دیگر نیز با ما همکاری خود را آغاز می کنند.

    نورایی یادآور شد: ما در تئاتر زنده صدا دالبی را خواهیم داشت و این صدا می تواند کمک شایانی به تئاتر کند چون این صدا به افکت ها و میزان سن های بازیگران کمک شایانی می کند.

    وی درادامه درباره استفاده صدای دالبی در پروژه های مذهبی و معنوی گفت: این صدا می تواند کمک بسیاری نیز به فیلم های تعزیه، تواشیح خوانی ، قرائت قرآن و نوحه ها داشته باشد .

    به گزارش پانا؛تاکنون حضور خوانندگانی چون فریدون آسرایی با ترانه سلام؛ علی تفرشی ترانه تردید ؛ روزبه نعمت اللهی، صبوری، رضا یزدانی با ترانه یه جاهایی آدم مجبوره و اسیری شهرام شکوهی در این آلبوم قطعی شده است و به زودی دو خواننده دیگر نیز به این آلبوم افزوده می شوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=34836
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *