×
×

کار خارق‌العاده جواد عزتی در فیلمی از نیکی کریمی

  • کد نوشته: 345955
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۹ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • کار خارق‌العاده جواد عزتی در فیلمی از نیکی کریمی

  • هادی حجازی‌فر بازی جواد عزتی در فیلم «آتابای» را ستود و جریان نوشتن فیلمنامه «آتابای» در همکاری با نیکی کریمی را شرح داد.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نیکی کریمی با گروه عوامل پشت و جلوی دوربین «آتابای» از جمله جواد عزتی و هادی حجازی‌فر در نشست خبری فیلم «آتابای» حضور یافت.

    یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره

    شاهین امین منتقد حاضر در نشست فیلم «آتابای» را یکی از بهترین‌های این دوره از جشنواره دانست و گفت: «اگر در این چند روز در فضای مجازی دقت کرده باشید این جمله را شنیده‌اید که «آتابای» بهترین فیلم نیکی کریمی از نظر کارگردانی است. به نظرم این بهترین فیلمی است که در جشنواره دیده‌ام و توانسته به لحاظ بصری و داستانی جهان خود را به وجود بیاورد.»

    نیکی کریمی در مقام کارگردان

    نیکی کریمی در خصوص نقش حجازی‌فر در فیلم گفت: «زمانی که در جشنواره فیلم فجر داور بودم و فیلم «ایستاده در غبار» را دیدم از بازی حجازی‌فر بسیار لذت بردم و کنجکاوی من را برانگیخت. او بسیار روان و با تمرکز بازی می‌کند و معتقدم بازی او یک هوای تازه در سینمای ایران است.»

    کارگردان آتابای می‌گوید ما یک فیلم ساده ساختیم و خوشحالم که در جشنواره ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرده است.کریمی درباره ساخت فیلم به زبان ترکی توضیح داد: «در ارتباط با اقلیم‌ها و زبان‌های دیگر ایران کم کاری کردیم.

    وقتی کار هادی حجازی‌فر به بیمارستان کشید

    در ادامه نشست، هادی حجازی‌فر در رابطه با حادثه‌ای که برای او در طول فیلمبرداری «آتابای» اتفاق افتاد، گفت: «عارضه قلبی که من در این فیلم دچار آن شدم به خاطر استرس کار بود و در یک روز که همه چیز خوب پیش می‌رفت این مشکل پیش آمد.»

    حجازی‌فر که فیلمنامه‌نویس «آتابای» هم هست، درباره شکل‌گیری همکاری‌اش با نیکی کریمی گفت: «زمانی که سر سریال ممنوعه بودیم قرار بر این شد بازیگران، نقش خود را بازنویسی کنند. نیکی کریمی لطف کرد و بعد از دیدن کار من طرحش را مطرح کرد. زمان شروع کار من از او خواستم که طرحی بنویسم و نهایتا این همکاری در زمینه فیلمنامه‌نویسی شکل گرفت. برای شکل گرفتن نقش «آتابای» نزدیک به یک سال در مورد این نقش با هم گفت‌وگو کردیم. ایده اصلی داستان مرتبط با کتاب علی اشرف درویشیان بود. از ابتدا من و خانم کریمی فیلمنامه را با هم نوشتیم و بازنویسی کردیم. در زمان ساخت فیلم به خاطر ارتباط بهتر کاراکترها با یکدیگر بخشی از دیالوگ‌ها تغییر کرد.»

    حجازی‌فر که نقش‌ پررنگی در ترجمه دیالوگ‌ها به زبان ترکی داشت در این باره گفت: «هر مشکلی که به لهجه فیلم وارد شود مسئولیت‌اش با من است.»

    او همچنین در ارتباط با نقش جواد عزتی توضیح داد: «از زمانی که کاراکتر یحیی وارد داستان شد جواد عزتی برای این نقش مدنظر بود. جواد در این فیلم کار عجیبی کرده و بسیار عالی ظاهر شده است . او برای این فیلمنامه بسیار تلاش و لهجه‌اش را به درستی ادا کرد.»

    بر اساس داستانی از علی‌اشرف درویشیان

    نیکی کریمی هم در ارتباط با طرح فیلم گفت: «داستان فیلم یکی از داستان‌هایی بود که در نوجوانی به اسم «فصل نو» خوانده بودم و ذهنم را بسیار درگیر کرده بود. پس از گفت‌وگو با درویشیان این فیلمنامه را نوشتیم که البته فیلمنامه نهایی نسبت به آن داستان کوتاه بسیار تغییر کرد. من و هادی حجازی‌فر در فیلمنامه هم نظر بودیم و در زمان ساخت فیلم برای به وجود آوردن فضای فیلم بسیار دعوا کردیم. روح کار برای من بسیار مهم است.»

    حسین علیزاده و موسیقی متن

    او درباره موسیقی فیلم و انتخاب حسین علیزاده به عنوان آهنگساز گفت: «به این دلیل که حسین علیزاده آذری است و به این منطقه اشراف داشت از ابتدا تنها گزینه من برای ساخت موسیقی فیلم «آتابای» بود.»

     

    https://musiceiranian.ir/?p=345955
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *