×
×

از تکذیب نقش اصغر فرهادی تا حفظ ظاهر ارزشی بهروز شعیبی

  • کد نوشته: 345504
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۶ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • از تکذیب نقش اصغر فرهادی تا حفظ ظاهر ارزشی بهروز شعیبی

  • استارت نشست‌های پنجمین روز جشنواره فیلم فجر را فیلم «مغز استخوان» و گروه بازیگران سرشناسش زد. از پریناز ایزدیار و بهروز شعیبی و ستاره نوظهور سینمای ایران نوید پورفرج در این نشست حاضر بودند.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نشست خبری فیلم «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی با صحبت‌هایی درباره نقش‌های غمگین پریناز ایزدیار، جای خالی بابک حمیدیان و البته شایعه نقش اصغر فرهادی در نگارش فیلمنامه برگزار شد.

    نام اصغر فرهادی فیلمساز سرشناس اسکاری سینمای ایران در این نشست به میان آمد. صحبت از نقش کارگردان «جدایی نادر از سیمین» در نگارش فیلمنامه بود اما حمیدرضا قربانی این شایعه را تکذیب کرد وگفت: «من شاید در حوزه کاری خودم از افرادی مشاوره گرفته باشم  اما این فیلمنامه را علی زرنگار به تنهایی نوشته است.»

    قربانی در ابتدای نشست هم در پاسخ به این سوال که ایده فیلم چگونه شکل گرفت، گفت: «وقتی خواستم فیلم دوم را شروع کنم تصمیم گرفتم با نویسنده ماهری کار کنم که فرد قصه‌گوتری باشد. من نگاه آقای زرنگار را دوست داشتم .برای کار چندین طرح وجود داشت اما در نهایت به این طرح رسیدیم. کارهای قبلی‌ او را دنبال کرده بودم و برای نگارش فیلمنامه صحبت کردیم. کار و فضای ذهنی او را دوست داشتم و چند ماه برای رسیدن به این قصه صحبت کردیم و از نتیجه قصه هم راضی هستم.»

    یکی از ستارگان این فیلم نوید پورفرج ستاره‌ای نوظهور سینمای ایران است که با درخشش در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» شهرت پیدا کرد. قربانی درباره نزدیکی نقش پورفرج در این فیلم با نقش‌اش در «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت: «قصه ما قابلیت این را داشت که نزدیک به آن نقش باشد. وقتی به نوید برای ایفای این نقش فکر کردم احساسم این بود که می‌تواند از عهده آن بر بیاید و ما تلاش کردیم از نقش قبلی او دور باشد که فکر می‌کنم این اتفاق افتاده است.»

    پورفرج درباره شباهت این نقش به نقشش در «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت: «من نقشی را انتخاب کردم که خیلی از رفتارهایش شبیه به کاراکتر قبلی است و فقط جغرافیایی که در او قرار گرفته تفاوت دارد؛ اما من سعی کردم کار متفاوتی ارائه دهم.»

    در ادامه قربانی نیز تاکید کرد: «نقش نوید در «مغزاستخوان» بسیار متفاوت از فیلم قبلی‌اش است و نمی‌توان این دو حضور را به هم شبیه دانست.»

    در این میان البته صحبت از نقش‌های عموما مغموم پریناز ایزدیار هم به میان آمد. ستاره «ابد و یک روز» در این باره توضیح قانع‌کننده‌ای داشت. او این ماجرا را به تنوع نداشتن ژانرها و فیلمنامه‌ها در سینمای ایران ربط داد و گفت:‌ «وقتی فیلمنامه را می‌خوانی و قصه‌اش را دوست داری. باید بر اساس آنچه که در فیلمنامه آمده است، پیش بروی. اینجا بهتر است بپرسیم چرا تنوع ژانر نداریم یا چرا فیلمنامه‌های دیگری نوشته نمی‌شوند یا چرا نقش‌های دیگری پیشنهاد نمی‌شود

    ایزدیار درباره این که چقدر به شخصیت زن فیلم حق می‌دهد گفت: «من اگر جای بهار بودم حتما همین کار را انجام می‌دادم و به او به عنوان یک مادر کاملا حق می دهم. از نظر من هیچ عشقی بالاتر از عشق مادر به فرزند وجود ندارد.»

    شعیبی درباره پذیرفتن نقش خود در فیلم گفت: «دلیل انتخاب این نقش تفاوت ظاهری این کاراکتر بود. من همیشه در نقش‌هایی حضور داشتم که کمی ژولیده بوده و در این فیلم نقش یک وکیل آراسته را ایفا کردم.» البته در این میان مجری نشست به شعیبی گفت که همیشه ظاهر ارزشی‌ات را حفظ می‌کنی و شعیبی پاسخ داد دیگران بیشتر سعی در این کار دارند.

     پریناز ایزدیار در این نشست از عدم حضور بابک حمیدیان گفت و اینکه جای او در این نشست خالی است.بهروز شعیبی هم‌ که به عنوان بازیگر در «مغز استخوان» و به عنوان کارگردان «روز بلوا» در جشنواره حضور دارد و در هر دو فیلم هم با بابک حمیدیان همکاری داشته در ابتدای صحبت‌هایش گفت: من به تصمیمی که بابک حمیدیان گرفته احترام می‌گذارم و جای او در این نشست خالی است.

    ۲۴۱۲۴۱

    https://musiceiranian.ir/?p=345504
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *