×
×

مراسم معرفی آثار برتر سینمای ایران از نگاه منتقدان

  • کد نوشته: 343555
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۰ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • مراسم معرفی آثار برتر سینمای ایران از نگاه منتقدان

  • مراسم سیزدهمین شب منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، امروز (پنجشنبه ۱۰ بهمن) با اجرای فرزاد حسنی در هتل انقلاب تهران درحال برگزاری است.

    جعفر گودرزی، دبیر شب منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در این مراسم گفت: «وعده ما برای تجلیل و معرفی برگزیدگان آکادمی. سیزدهمین شب منتقدان سینمای ایران،تقریبا یک ماه پیش از این بود که تقدیر حوادث، اوراقی را در زندگی همه ما رقم زد که مع‌الاسف، رنگ و بویی سوگوارانه داشت.»

    او ادامه داد: «شهادت سردار سلیمانی وحوادث پس از آن، از جمله درگذشت غم‌انگیز هموطنان در مراسم کرمان وجان باختن غریبانه عزیزمان در سانحه هوایی هواپیمای اوکراین و متعاقب آن، سیل سیستان و بلوچستان، هنوز هم به سختی در خاطرمان جمع می‌شود و به طور قطع، رمق برگزاری محفلی با نام جشن را بی‌مسما می‌کند. اما به هر روی بار امانت آرای آکادمی انجمن یک سو و مهم‌تر از آن ایفای رسالت صنفی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای صیانت از مرزهای فرهنگی وکیفی تولیدات سینمای ایران در شرایطی که سینمای‌مان در هجمه سرمایه بازی‌ها به سه اصل مراقبت، رونق و ارتقا نیازمند است، ما را برآن داشت تا ضمن همدردی و هم‌آوایی با مردم عزیز و نجیب و شریف کشورمان براین نکته صحه بگذاریم که شرط بقا و ماندگاری سینمای ایران در سیر تاریخی خود که به امروز ما می‌نگزد، حفظ‌ وتقویت ارتباط تنگاتنگ بامردم و درک دغدغه‌ها، آلام و آرزوی آنهاست.»

    در ادامه این مراسم، گلاره عباسی روی صحنه رفت و با اشاره به فعالیت‌های موسسه سوینا گفت: «این موسسه رادیویی اینترنتی، تفاوتی که با موسسات دیگر دارد، این است که خود نابینایان در آن فعالیت می‌کنند که این به نوعی اشتغال‌زایی برای آنها است. آخرین فیلمی که توسط این موسسه اکران شد، «جهان با من برقص» بود. ما هیچ وقت از پتانسیل‌های نابینایان استفاده نکردیم ودرصدد هستیم دسترس پذیرترین خدمات سینما را در اختیار آن‌ها بگذاریم.»

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=343555
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *