×
×

مصاحبه موسیقی ایرانیان با این خواننده در پشت صحنه

  • کد نوشته: 34355
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • کنسرت بابک جهانبخش در حالی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد که طرفداران او برایش سنگ تمام گذاشتند. در ادامه می توانید گزارش متنی و تصویری موسیقی ایرانیان از این کنسرت را مشاهده نمایید، همجنین مصاحبه ای با جهانبخش داشته ایم که در ادامه می توانید این گفتگو را دنبال کنید

    مصاحبه موسیقی ایرانیان با این خواننده در پشت صحنه
  • کنسرت بابک جهانبخش (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    کنسرت بابک جهانبخش (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – مصطفی امامی: کنسرت بابک جهانبخش در حالی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد که طرفداران او برایش سنگ تمام گذاشتند.

    اولین کنسرت بهاری موسیقی پاپ، با اجرای بابک جهانبخش و به همت موسسه اکسیر نوین و تهیه کنندگی محمدرضا خانزاده شب گذشته در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. بابک در این بخش اول این کنسرت، که تقریباً سر ساعت مقرر برگزار شد، پیراهن قرمز و جلیقه توسی به تن داشت و با انرژی زیادی روی استیج قرار گرفت.

    قبل اجرای اولین آهنگ، کلیپ شمارش معکوس از ال سی دی های موجود در سالن پخش شد و بلافاصله گروه جهانبخش، به رهبری رضا تاجبخش آهنگ اول را آغاز کردند. «یه کم جاتو عوض کن» عنوان اولین آهنگی بود که جهانبخش و گروهش برای حضار در سالن اجرا کردند. آهنگی که با توجه به ریتم تند خود توانست از همان ابتدا یخ سالن را بشکند و شور و حال خاصی را در سالن حکمفرما کند. بعد از این آهنگ، نوبت به ترانه محبوب «ای دل» رسید، جهانبخش قبل از اجرای این آهنگ از یاشار خسروی (سرپرست گروه و نوازنده ساکسیفون) دعوت کرد تا برای نوازندگی در این آهنگ روی استیج قرار بگیرد. نکته جالب در مورد این آهنگ، اجرای مسلط بابک و همخوانی مردم با او بود که جو جالبی را در سالن به راه انداخته بود. «ای کاش» و «به خودم باختمت» آهنگ های دیگری بودند که آقای خواننده به ترتیب آن ها را اجرا کرد. بعد از اجرای این دو آهنگ بود که جهانبخش رو به حضار کرد و گفت:« این سری از کنسرت ها، آخرین سری از کنسرت های مربوط به آلبوم « من و بارون » است و انشالله بعد از انتشار آلبوم بعدی دور جدید کنسرت هایمان را تقدیمتان خواهیم کرد.»

    «هذیون» آهنگ بعدی بود که توسط جهانبخش اجرا شد. یاشار خسروی در این آهنگ هم درخشش فوق العاده ای داشت و با اجرای بی نظیر خود باعث پر شور تر شدن فضای سالن شد. نکته جالب اینکه، جهانبخش در اواسط اجرای این آهنگ، به علت گرما جلیقه خود را از تن بیرون آورد.

    «باور کن» و «دوست دارم» آخرین آهنگ های پارت اول این کنسرت بود. بعد از اجرای این دو آهنگ بابک برای دقایقی صحنه را ترک کرد و اعضای گروه به اجرای یکی از قطعات گروه دیوار پرداختند. اجرایی که باعث شد همان جو گرم و پرشور قبل، در سالن باقی بماند.

    بعد از اجرای قطعه گروه دیوار، بابک جهانبخش با لباسی جدید و از گوشه سالن، وارد سالن شد و با اجرای آهنگ «من و بارون» سالن را تا حد انفجار بالا برد.  صدای همخوانی مردم موقع اجرای این آهنگ آنقدر بالا بود که گاهی صدای بابک شنیده نمی شد. «دیدنی شدی»، «افسانه»،«تو چشمای منی»،«مواظب خودت باش»،«نمی خوام عاشق بمونم» و «تماشای تو» آهنگ های دیگری بودند که بابک در این کنسرت اجرا کرد.

    حواشی:

    • یاحا کاشانی و شهرام شکوهی مهمانان ویژه این کنسرت بودند. هنگام معرفی شکوهی، سالن یکپارچه به تشویق او پرداخت.
    • مسعود همایونی، بابک ریاحی پور و یاشار خسروی جزو بهترین های کنسرت جهانبخش بودند که بارها توسط حضار تشویق شدند.
    • بابک وقتی در حال اجرای «افسانه» بود، از روی دکور تعبیه شده روی سن لیز خورد و نزدیک بود نقش بر زمین شود. او به شوخی گفت:« این آهنگ داشت تلفات می گرفت.»
    • یکی از نکات قابل تحسین این کنسرت، دکور جدید و همچنین کلیپ های جالبی بود که موقع اجرای آهنگ ها از ال سی دی پخش می شد.
    • آهنگ «من و بارون» به علت درخواست مردم، دوبار اجرا شد.

    این کنسرت نسبت به کنسرت قبلی که در برج داشتی، خیلی پر شور تر و گرم تر برگزار شد، چه اتفاقی افتاده؟

    یک چیزهایی در اجرا هست که قابل پیش بینی نیست و یک بخشی از اتفاقات، بستگی به دوستانی دارد که در سالن حضور دارند. این یک حقیقت است که وقتی تعداد افرادی که رنج سنی تینیج هستند در سالن بیشتر است، هیجان موجود در سالن هم بیشتر خواهد شد. از طرفی گروه به مرور که جلو می رویم با هم هماهنگ تر می شود و خدا را از این بابت شاکرم که با تیم خوبی در حال همکاری هستم. خودم هم همیشه سعی و تلاشم را به کار می بندم که بتوانم اجرای خوب و متفاوتی داشته باشم.

    در کنسرت گفتی که این کنسرت آخرین سری از اجراهای «من و بارون» است. در این مورد برایمان بیشتر توضیح بده.

    بله، آلبوم جدید من آماده است و کارهای نهایی آن در حال انجام است. صادقانه می گویم که از کلیت آلبوم جدیدم رضایت دارم و فکر می کنم می تواند یک «من و بارون» دیگر و یا حتی چند درصد بهتر از آن باشد. البته ادعا نمی کنم چون در نهایت این مردم هستند که تعیین کننده هستند.

    تو در زمینه کنسرت از اجرا در اریکه شروع کردی و خیلی زود به برج میلاد رسیدی و توقع در مورد اجرا از بابک جهانبخش بالا رفته، بعد از «من و بارون» هم در مورد آلبوم توقعات زیادی از تو وجود دارد، چه کار کردی که بتوانی در آلبوم بعدی هم خوب ظاهر شوی و جواب این توقعات را به خوبی بدهی؟

    مهم ترین کار این است که در این آلبوم به ترکیب برنده آلبوم قبل دست نزده ام. به هرحال «من و بارون» اتفاق خوبی بود و به همین دلیل همه مهره های خوب آن آلبوم را حفظ کردم و در کنار آن از مهره های خوبی مثل رضا تاجبخش و اشکان آبروم در بخش تنظیم، به آلبوم اضافه کردم. بچه هایی که در این آلبوم هستند نسبت به خودشان و کارهایی که در «من و بارون» داشتند، دچار ارتقاء کیفیت شده اند. تکرار کردن « من و بارون» کار بسیار سختی است اما ایده آل من این است که آلبوم بعدی چند درصد بهتر از «من و بارون» باشد.

    در آلبوم بعدی باز هم شاهد حضور خواننده مهمان در کنارت خواهیم بود؟

    نه.

    تجربه قبلی، تجربه موفقی بود، چرا دوباره این کار را انجام نمی دهی؟

    تجربه همکاری با رضا صادقی عزیز، شیرین و دوست داشتنی بود. من آلبوم را جمع کرده بودم و همه چیز در حال نهایی شدن بود که در کنسرت رضای عزیز این موضوع خیلی دوستانه بین ما مطرح شد و در نهایت چون «من و بارون» به صدای هر دوی ما می آمد، این کار را به صورت مشترک اجرا کردیم. البته قرار بود در آلبوم رضا صادقی هم یک کار دو صدایی داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد. در هرصورت در آلبوم بعدی خواننده مهمان ندارم اما تمام تلاشم را کرده ام که آلبوم خوبی را تقدیم مردم خوبمان کنیم.

    آهنگ «من و بارون» در نظر سنجی ها به عنوان هیت ترین آهنگ سال گذشته معرفی شده، در این مورد چه نظری داری؟

    از این بابت خوشحالم. من زحمت خودم را کشیدم و همه چیز دست به دست هم داد تا این کار مورد توجه قرار بگیرد. امیدوارم بتوانم در آلبوم بعدی بازهم یک «من و بارون» دیگر داشته باشم.

    شنیده ام که قرار است یکی از آهنگ ها را تقدیم پسرت کنی، درسته؟

    نه در آلبوم جدید این کار را نمی کنم. اما یک موضوع است که تا به حال در مورد آن صحبت نکرده ام و آن هم این است که آهنگ «ایده آل» که در آلبوم قبلی بود را برای آرتا خوانده ام.

    حرفی مانده که برایمان بگویی؟

    می خواهم از این فرصت استفاده کنم و انتشار آلبوم جدید رضا صادقی عزیز را به او و هوادارانش تبریک بگویم. همین.

    یاشار خسروی امشب ستاره گروه بود، در مورد حضور او در گروه برایمان بگو.

    من گروهم را از پانزده شهریور سال گذشته تغییر دادم و تا امروز همراه با این گروه بیش از ۲۰ اجرا داشته ایم. همانطور که گفتم هرچه پیش می رویم.

    در ادامه می توانید عکسهای علی اکبر رهنمائی از این کنسرت را از طریق سایت موسیقی ایرانیان دبنال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=34355
       
    برچسب ها بابک جهانبخش

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *