×
×

جمله طلایی داود رشیدی از زبان همسرش احترام برومند

  • کد نوشته: 343487
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۰ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • جمله طلایی داود رشیدی از زبان همسرش احترام برومند

    جمله طلایی داود رشیدی از زبان همسرش احترام برومند
  • ایرنا نوشت: احترام السادات برومند همسر مرحوم داود رشیدی مهمان امشب برنامه چهل تیکه است.

    احترام برومند می‌گوید: وقتی آقای رشیدی از رشته طب انصراف دادند و قصد داشتند که در رشته تئاتر تحصیل کنند. پدر ایشان به شرطی قبول کردند که او رشته تئاتر بخواند که همزمان در رشته دیگری نیز به تحصیل بپردازد. پس آقای رشیدی در حالی که رشته حقوق سیاسی می‌خواند به تحصیل در رشته تئاتر نیز پرداخت و از آکادمی موسیقی ژنو در رشته کارگردانی تئاتر فارغ التحصیل شد و بلافاصله به ایران برگشت.

    به یاد دارم که چندین سال پیش مدت کوتاهی بعد از درگذشت داود رشیدی در لابی تئاترشهر نمایشگاهی از وسایل و نامه‌های آقای رشیدی برگزار شده بود. بسیاری از این نامه‌ها با ادبیات خاص آن هنرمند جلب توجه می‌کرد او حتی در تکه کاغذ کوچکی برای نوه‌اش که در یک درس مدرسه نمره کمی کسب کرده بود مختصر یاداشتی نوشته بود و او را دلداری داده بود.

    قسمت های دیگری از سریال «بی بی چلچله»، سریال «گرگها»، سریال «امام علی(ع)» و ویژه برنامه روز جهانی کودک پخش می شود تا به آخرین لحظات برنامه چهل تیکه برسیم. یک سوال همیشگی درباره «جمله طلایی» از علیمردانی هست که در پایان هر برنامه‌ای آن را می‌پرسد. او می پرسد آیا از آقای رشیدی یک جمله طلایی به یاد دارید که بخواهید آن را برای بینندگان برنامه ما بگویید؟ خانم برومند می‌گوید: در دوره سی‌ام جشنواره فیلم فجر قرار شد که از آقای رشیدی تجلیل کنند. خبرنگاری از آقای رشیدی پرسید چرا این همه دیر دارند از شما تجلیل می‌کنند؟ آقای رشیدی پاسخ دادند «دیر، بهتر از هیچ وقت است» این نشان می‌دهد که آقای رشیدی هیچ وقت اهل گله و شکایت نبود.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=343487
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *