×
×

ضربه‌ی سخت مرگ دلخراش دوست به نویسنده سرشناس

  • کد نوشته: 343239
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۸ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • ضربه‌ی سخت مرگ دلخراش دوست به نویسنده سرشناس

  • ایبنا نوشت: ​پائو کوئیلو، نویسنده کتاب «کیمیاگر» اعلام کرد به نوشتن کتابی که با همکاری کوبی برایانت در حال نگارش بود ادامه نمی‌دهد و بدون کمک کوبی دلیلی برای ادامه کتاب نمی‌بیند.

    روز یکشنبه کوبی برایانت در حادثه سقوط هلیکوپتر شخصی‌اش از دنیا رفت. دختر برایانت همراه کوبی بود و جانش را از دست داد. حالا کوئیلو می‌گوید قصد دارد مطالبی که برای کتاب کودک با همکاری برایانت نوشته است از بین ببرد.

    نویسنده برزیلی گفت: «کوبی برایانت عزیزم، تو بیش از یک بازیکن بزرگ ارزشمند بودی و از ارتباط با تو خیلی چیزها آموختم. دست‌نوشته‌ها را نابود می‌کنم چون دیگر دلیلی برای انتشارش ندارم.»

    ماه آگوست سال ۲۰۱۹ بود که پائولو کوئیلو از ارتباط خود با کوبی برایانت پرده برداشت و اعلام کرد کوبی برایانت، قهرمان پنج دوره از مسابقات ان‌بی‌ای و دارنده دو مدال طلای المپیک به او پیشنهاد نوشتن کتابی برای گروه سنی کودکان را داده است و قرار است با همکاری هم این کتاب را بنویسند.

    کوئیلو به آسوشیتیدپرس گفت برایانت دوست داشت کتاب درباره کودکان فقیری باشد که می‌توانند از طریق ورزش بر دشمنی‌ها غلبه کنند. برایانت هفته پیش به مجله «یو اس ای تودی» گفته بود: «ایده‌ای در ذهنم داشتم و دلم می‌خواست شخصیت‌ها شکل بگیرند. می‌دانم چطور باید شروع شود و می‌دانم این مجموعه چطور باید به پایان برسد. ایده داشتم اما می‌دانستم با همکاری با نویسندگان دیگر هزاران بار بهتر می‌شود بنابراین فعلا ایده‌ها را برررسی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم برنامه‌ریزی کنیم

    کوئیلو به آسوشیتد پرس گفت برایانت همیشه دغدغه خلق کتابی را داشت که به کودکان امید ببخشد و الگویی مثبت برایشان ایجاد کند؛ به خصوص برای کودکانی که برای شروع امکانات مناسبی ندارند. «از همان‌جا موضوع آغاز شد. به تدریج جلو رفتیم. به اندازه کافی با هم ملاقات داشتیم و اطمینان حاصل کرده بودم که برایش فقط بحث ورزش مطرح نیست و به رقابت فکر نمی‌کند. مرگ غم‌انگیزش نشان می‌دهد چقدر برای دنیا و نه فقط ایالات متحده مهم بود. بی‌شک تا مدت‌ها درباره میراثی که بر جا گذاشته؛ نه فقط در عرصه ورزش بلکه در عرصه‌های متفاوت سخن خواهیم گفت.

    شاید روزی از کوبی برایانت و شخصیت برجسته‌اش بنویسم. او بزرگ‌تر از زندگی بود اما دیگر این کتاب کودک ارزش خود را از دست داده است

    https://musiceiranian.ir/?p=343239
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *