×
×

پیدا شدن نقاشی گرانقیمت / اصالت نقاشی تایید شد

  • کد نوشته: 340322
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۸ام دی ۱۳۹۸
  • ۰
  • پیدا شدن نقاشی گرانقیمت / اصالت نقاشی تایید شد

  • ایسنا نوشت: مقامات ایتالیا روز جمعه اصالت تابلو نقاشی از گوستاو کلیمت نقاش مشهور اتریشی که در سال ۱۹۹۷ ربوده شده بود را تایید کردند.

    کارگران ماه دسامبر این تابلو نقاشی را در حالی که در یک کیسه پلاستکی قرار گرفته و در یکی از دیوارهای گالری «ریچی اودی» واقع در شهر «پیاچنزا»‌ پنهان‌ شده بود، کشف کردند.

    شهردار شهر «پیاچنزا» و مدیر فرهنگی این شهر از این تابلو نقاشی که «‌پرتره زنی جوان» را به تصویر کشیده است به عنوان قلب میراث فرهنگی این شهر یاد کردند.

    این تابلو نقاشی در فوریه ۱۹۹۷ ناپدید شد. در آن زمان پلیس بیان کرد،‌ سارقان با استفاده از وسیله‌ای شبیه به قلاب ماهیگیری این تابلو نقاشی را از دیوار جدا کرده‌ و از طریق نورگیر سقف گالری که شیشه آن را جدا کرده بودند، تابلو را از گالری خارج کردند.

    به گفته سرپرست امور فرهنگی شهر «پیاچنزا»‌ این تابلو نقاشی پس از یکی از تابلوهای نقاشی «کاراواجو» که در سال ۱۹۶۹ از کلیسایی در «سیسیل» به سرقت رفت، به عنوان دومین اثر هنری باارزش ربوده شده در ایتالیا شناخته می‌شد.

    «گوستاو کلیمت» نقاش نمادگرای اتریشی در ژانویه ۱۸۶۲ به دنیا آمد. او در زمینه‌های نقاشی، نقاشی‌های دیواری، طراحی و کارهای هنری دیگر سرآمد بود. بسیاری از آثار او در نگارخانه «Vienna Secession» نگهداری می‌شوند. این نقاش معروف اتریشی در سال ۱۹۱۸ در سن ۵۵ سالگی درگذشت.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=340322
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *