×
×

راجر اسکروتن درگذشت

  • کد نوشته: 339116
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۳ام دی ۱۳۹۸
  • ۰
  • راجر اسکروتن درگذشت

  • ایرنا نوشت: راجر ورنون اسکروتن، فیلسوف محافظه‌کار انگلیسی در سن هفتاد و پنج سالگی و بعد از تحمل دوره‌ شش‌ماهه بیماری سخت‌درمان روز گذشته درگذشت.

    به گزارش رسانه‌های انگلیسی راجر اسکروتن (۲۴ فوریه ۱۹۴۴) فیلسوف و نویسنده بیش از ۵۰ عنوان کتاب در زمینه های سیاست، اخلاق، زیبایی‌شناسی و معماری همچنین استاد کالج برکبک Birkbeck College دانشگاه لندن طی سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۲ و مشاور دولت ترزا می، نخست وزیر پیشین انگلیس در سال ۲۰۱۸ در زمینه خانه‌سازی و زیباسازی بناها بود.

    اسکروتن که فیلسوفی نزدیک با اندیشه‌های محافظه‌کارانه و نزدیک به حزب محافظه‌کار انگلیس بود، فعالیت‌های سیاسی نیز داشت و به نوعی کنشگر اجتماعی نیز تلقی می‌شد، در حوزه مطالعاتی فلسفه برای عموم بیشتر قلم می‌زد. از وی آثار زیادی به زبان فارسی منتشر شده است؛ تاریخ مختصر فلسفه جدید، فسلفه اسپینوزا به زبان ساده، کانت، درباره سرشت انسان، زیبایی، نامه هایی از انگلستان، فلسفه هنر و زیبایی شناسی و متفکران چپ نو تنها بعضی از عناوینی هستند که از این فیلسوف انگلیسی به فارسی برگردانده شده‌اند.

    غیر از فلسفه حوزه دیگر کاری وی زیبایی‌شناسی (شاخه‌ای از فلسفه که به زیبایی و شناخت ‌آن می‌پردازد)، اخلاق و سیاست با تکیه بر محافظه‌کاری سنتی بودند و در این حوزه کتاب معنای محافظه‌کاری را در سال ۱۹۸۰ منتشر کرد و مشاور مجموعه ای برای بی بی سی به نام چرا زیبایی مهم است؟ در سال ۲۰۰۹ بود.

    اسکروتن به دلیل خدماتش در زمینه آموزش عمومی و توسعه فلسفه عناوین مختلفی در انگلیس و کشورهای دیگر از جمله جمهوری چک و لهستان به دست آورده بود، وی در سال ۲۰۱۶ لقب سِر را دریافت کرد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=339116
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *