×
×

تازه‌ترین اثر علی قمصری به روی صحنه می‌رود

  • کد نوشته: 33742
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • علی قمصری: ظرفیتهای آهنگسازی، فرم و هنر بداههٔ نوین موسیقی ایرانی که مدتهاست درغالب سازبندی ‌های متعارف و نا‌متعارف، برای گسترششان تلاش می‌کنم؛ در این مجموعهٔ تازه جاریست. اینبار یک سازبندی کوچک با سازهای متعارف، در نظر اول رپرتواری سنتی را به ذهن‌ها متبادر می‌کند اما محتوا حکایتی دیگر دارد. این مجموعه رویشی است از دل سنت و قواعد ردیف دستگاهی با آغشتگی به فکر، احساس، شور جوانی و آرمانگرایی‌های هنری ما.

    تازه‌ترین اثر علی قمصری به روی صحنه می‌رود
  • علی قمصری

    علی قمصری

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: کنسرت «رویش» با پیام همراهی و دوستی و به آهنگسازی علی قمصری، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.

    قمصری با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان درباره این اجرا‌ها گفت: «نسل قبل ما به دلایل زیاد از هم فاصله گرفتند و این فاصله به شاگردانشان یعنی نسل فعلی منتقل شد. اختلاف سلیقه‌ها، مولد رنگهای مختلف و زیباست و نباید باعث دور شدن و نا‌دوستی شود؛ نسل‌ها با زنجیره ‌ای محکم به هم وصلند و با بالا بردن ظرفبت پذیرش و احترام به سلیقه‌ها و روش‌ها، علاوه بر پالایش نسل خود، قدمی موثر برای همگرایی و همراهی نسل بعد خواهیم برداشت و کار گروهی که در هنر ما مفهومی گنگ دارد شکل منسجم تری به خود می‌گیرد.»

    وی در ادامه افزود: «ظرفیتهای آهنگسازی، فرم و هنر بداههٔ نوین موسیقی ایرانی که مدتهاست درغالب سازبندی ‌های متعارف و نا‌متعارف، برای گسترششان تلاش می‌کنم؛ در این مجموعهٔ تازه جاریست. اینبار یک سازبندی کوچک با سازهای متعارف، در نظر اول رپرتواری سنتی را به ذهن‌ها متبادر می‌کند اما محتوا حکایتی دیگر دارد. این مجموعه رویشی است از دل سنت و قواعد ردیف دستگاهی با آغشتگی به فکر، احساس، شور جوانی و آرمانگرایی‌های هنری ما.»

    شایان ذکر است در این اجرا‌ها که به همت موسسه «باربد آمل» و با همکاری «بنیاد رودکی»، تاریخ‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری و هر شب در یک سانس و ساعت ۲۰: ۳۰ در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت، شروین مهاجر، پاشا هنجنی، سیاوش روشن، حسین رضایی نیا و حامد زند کریمخانی، علی قمصری را همراهی می‌کنند.

    علاقمندان برای تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند از روز چهارشنبه که بلیط فروشی آغاز خواهد شد، هم به صورت آنلاین و با امکان انتخاب صندلی به آدرس اینترنتی www.iranconcert.com مراجعه کنند و یا از طریق گیشه تالار وحدت یا مرکز فروش ققنوس اقدام به تهیه بلیط نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=33742
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *