×
×

گزارشی از نشست کنسرت لیان

  • کد نوشته: 3215
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۴ام مهر ۱۳۸۹
  • ۰
  • محسن شریفیان گفت: انجمن موسیقی بوشهر حتی یک ساز محلی را در ساختمان خودش ندارد و تنها از کارهای سنتی حمایت می‌کند. به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در نشست خبری که صبح امروز با حضور محسن شریفیان سرپرست و نوازنده گروه موسیقی بوشهری لیان در تالار وحدت برگزار شد، شریفیان با اشاره به این کنسرت […]

  • محسن شریفیان گفت: انجمن موسیقی بوشهر حتی یک ساز محلی را در ساختمان خودش ندارد و تنها از کارهای سنتی حمایت می‌کند.

    به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در نشست خبری که صبح امروز با حضور محسن شریفیان سرپرست و نوازنده گروه موسیقی بوشهری لیان در تالار وحدت برگزار شد، شریفیان با اشاره به این کنسرت گفت: در این اجرا که ۸ مهرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود به همراه گروه لیان به خوانندگی آکا صفوی به روی صحنه می‌رویم و ۱۴ قطعه از آلبوم‌های منتشر شده گروه را اجرا می‌کنیم.
    وی با بیان این که ما هیچ کاری جز اجرای موسیقی نداریم، اظهار داشت: اگر امکاناتی برای اجرای ما در تهران پیش نمی‌آید همگی بر عهده مسئولان است. من قصد داشتم سال گذشته کنسرتی را در تهران برگزار کنم اما متأسفانه چند روز مانده به اجرا به دلیل تصادف نتوانستم به روی صحنه بیایم.
    وی با اشاره به مشکلات برگزاری کنسرت خود بیان داشت: من تنها یک روز مانده به اجرا این افتخار را پیدا کردم که بتوانم در تالار وحدت تمرین کنم البته مشکلات دیگری نیز پیش روی ماست و آن شاد بودن و ریتمیک بودن موسیقی بوشهر است متاسفانه دوستان مسئول ما حرکات موزون گروه را از ما گرفته‌اند و این در حالی است که موسیقی بوشهر که بیان کننده زندگی و کار مردم آن منطقه است و همیشه با حرکت و نمایش همراه است. حضور زن در کنسرت‌های ما حذف شده، ترانه‌های عاشقانه، انتقادی و طنز گونه نباید داشته باشیم ، تبلیغات هم نخواهیم داشت.
    این نوازنده نی‌انبان ادامه داد: موسیقی بوشهر در شهر خودش شاخص است ولی مسئولان شهر بوشهر هیچ حمایت و توجهی به آن ندارند متاسفانه ما جشنواره موسیقی بومی داشتیم که دیگر برگزار نمی‌شود ، ارشاد هیچ توجهی به موسیقی ما ندارد و آنها نمی‌پذیرند که ما در دنیا مطرح شده‌ایم.
    وی در خصوص اجرا در خارج از کشور گفت: حضور ما در کشورهای دیگر تنها برای معرفی موسیقی منطقه و معرفی تاریخ و زبانمان است و این در حالی است که مسئولین برای انتخاب و اعزام گروه‌ها در بسیاری موارد دقت لازم را ندارند.
    این پژوهشگر موسیقی بوشهر در خصوص گرایش جوانان به موسیقی بومی اظهار داشت: دغدغه هر روز من این است که ما نوازنده جوان را از دست می‌دهیم بر این اساس سعی‌مان در گروه دعوت از نوازنده‌های نسل جدید است چرا که معتقدم اگر اجرا به دست جوان‌ها بیفتد، موسیقی ما پتانسیل بیشتری خواهد داشت.
    شریفیان با انتقاد از انجمن موسیقی بوشهر و خانه موسیقی گفت: متأسفانه انجمن موسیقی بوشهر حتی یک ساز محلی را نیز در ساختمان خودش ندارد و تنها از کارهای سنتی حمایت می‌کند از سوی دیگر خانه موسیقی نیز شورای کاربردی برای موسیقی بومی ندارد و هیچ انگیزه‌ای برای هنرمندان این حیطه ایجاد نمی‌کند.
    این آهنگساز ادامه داد: وظیفه انجمن موسیقی در بوشهر به خرید سازهای کلاسیک و لباس‌های مخصوص گروه‌ها مختص شده که البته این در نوبه خود خوب است ولی ما انتظار داریم در کنار همه این کارها تنها نیز ساز نی‌انبانه هم خریداری کنند.
    شریفیان در خاتمه خاطرنشان کرد: موسیقی بوشهر موسیقی زندگی و کار مردم این منطقه است کنسرتی را هم که برگزار خواهیم کرد روایت زندگی من و تمام همشهریانم است.

    https://musiceiranian.ir/?p=3215
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *