×
×

به رهبری و آهنگسازی روپرت هوبر

  • کد نوشته: 31968
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • گروه موسیقی دستان با همراهی گروه کر رادیو WDR آلمان به روی صحنه می‌رود. عنوان قطعه‌ای که اجرا خواهد شد، «پژواک گل سرخ» است و آهنگساز این اثر علت نام گذاری اینگونه را معنی مشترک «گل سرخ» در ادبیات غرب و ایران ذکر می‌کند.

    به رهبری و آهنگسازی روپرت هوبر
  • گروه دستان

    گروه دستان

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: گروه موسیقی دستان با همراهی گروه کر رادیو WDR آلمان به روی صحنه می‌رود.

    به گزارش دفتر هماهنگی دستان، کنسرت این گروه در شهریور ماه ۱۳۹۲ (سپتامبر ۲۰۱۳) با همراهی گروه کر رادیوی غرب آلمان (WDR) در شهرهای دورتموند، کلن و دوسلدرف برگزار خواهد شد و رهبری و آهنگسازی این برنامه را هم روپرت هوبر (Rupert Huber) موسیقی‌دان بنام اتریشی به عهده دارد.

    عنوان قطعه‌ای که اجرا خواهد شد، «پژواک گل سرخ» است و آهنگساز این اثر علت نام گذاری اینگونه را معنی مشترک «گل سرخ» در ادبیات غرب و ایران ذکر می‌کند.

    همچنین، این قطعه که سال قبل با گروه کر رادیوی مونیخ BR در این شهر به اجرا درآمد، به دلیل استقبال شنوندگان و کار‌شناسان موسیقی این بار با گروه کر رادیوی غرب آلمان اجرا خواهد شد.

    حمید متبسم از اعضای گروه موسیقی دستان در مورد قطعه «پژواک گل سرخ» در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان گفت: «این اثری کاملا متفاوت و در نوع خود مدرن است، کر مانند یک ارکس‌تر عمل می‌کند و کلام در این قطعه نقش خود را به آواهای انتزاعی داده است و تنها کلمه‌ای که به گوش می‌خورد گل سرخ به زبان فارسی است.»

    وی در ادامه افزود: «ما نیز در این مجموعه در فضاهایی که به ما داده شده است بر اساس آکورد‌ها و ترکیبات این قطعه در یک مجموعه ساخته شده و بداهه، موسیقی خودمان را در پیوند با اثر Rupert Huber اجرا می‌کنیم.»

    شایان ذکر است که اطلاعات دقیق‌تر این برنامه به زودی از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=31968
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *