×
×

«ستایش» و نمایش دست خالی تلویزیون

  • کد نوشته: 319166
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۸ام آبان ۱۳۹۸
  • ۰
  • «ستایش» و نمایش دست خالی تلویزیون

  • سریال ستایش یکی از معدود ساخته‌های صداوسیماست که به دلیل کیفیت پایین ساخت در فصل دوم خود، پخش آن متوقف شد و از این حیث یک رکورددار محسوب می‌شود. فصل سوم این سریال با باگ‌ها و انتقاداتی که به آن وارد بود بالاخره شب گذشته به پایان رسید.

    اما سریال ستایش و فصل سوم آن در همان روزهای اول هدف منتقدان و کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. جایی که سوژه اصلی این سریال یعنی «ستایش» پس از رسیدن به میان‌سالی در نقش خود جلوی دوربین رفت و در فصل سوم دوباره با گریم جوانی حاضر شد. گاف عجیبی که سریال‌سازان این مجموعه تلویزیونی توجیه عجیب برای آن داشتند و عنوان کردند: «جوانی ستایش در فصل سوم به دلیل رسیدن او به آرامش است».

    از طرف دیگر همزمانی که انتقادات بالایی در شبکه‌های اجتماعی از این سریال می‌شود، شاهدیم که فصل سوم سریال ستایش مخاطب بالایی نیز در شبکه سوم سیما داشته و این سوال پیش می‌آید که اگر همه منتقد این سریال هستند، پس چه کسانی این سریال می‌بینند؟

    کنداکتور خالی و دست خالی صداوسیما

    طی یکی دو سال قبل سه برنامه در صداوسیما بخش زیادی از مخاطبان را جذب خود می‌کرد. برنامه ۹۰ با اجرای عادل فردوسی پور، برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان و برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری. در واقع این تاک‌شو ها در کنار برنامه ورزشی پرطرفدار بخش زیادی از جذابیت کنداکتور سیما را جذب خود کرده بود. در ادامه با پایان یافتن ساخت خندوانه و دورهمی و البته اخراج عادل فردوسی پور از شبکه سوم سیما، کنداکتور سیما از برنامه‌های مخاطب‌پسند خالی شد. در این وضعیت اگر برنامه موفق عصر جدید به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی نبود، می‌توانستیم با مشاهدات بهتری بگوییم کنداکتور سیما از برنامه جذاب خالی است. پس از پایان فصل نخست برنامه عصر جدید، سریال ستایش بود که به تنها گزینه دورهمی‌های شبانه برای دیدن یک سریال تبدیل شد. در واقع دست خالی صداوسیما و نداشتن برنامه‌ای در حوزه تاک‌شوهای اجتماعی باعث شد، سریال ستایش به گزینه‌ای برای مخاطبان تبدیل شود.

    ساخت سریال ستایش۴ ؟

    اما به نظر می‌رسد استقبال از سریال ستایش به مذاق مدیران سیما و سریال‌سازان این مجموعه تلویزیونی خوش آمده و زمزمه‌هایی برای ساخت فصل چهارم مطرح می‌شود. این درحالی است که این سریال در تمامی فصل‌های خود دارای ایرادات فنی و محتوایی بوده و عرف رایج در سریال‌ چند فصلی موفقیت فصل‌های نخست است.

    در واقع این سریال در این روزها به سوژه‌ای برای ویدئوهای طنز در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و ساخت فصل چهار سریال ستایش چه حرف تازه‌ای می‌تواند داشته باشد که در سه فصل ابتدایی آن زده نشده ؟!

     

    https://musiceiranian.ir/?p=319166
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *