×
×

لیلی رشیدی: تجربه کارگردانی برای نوجوانان جذاب است

  • کد نوشته: 311850
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام مهر ۱۳۹۸
  • ۰
  • لیلی رشیدی: تجربه کارگردانی برای نوجوانان جذاب است

  • لیلی رشیدی که قرار است با حمید پورآذری نمایشی را با حضور هنرجویان نوجوان تئاتر در عمارت روبرو روی صحنه ببرد، تجربه کارگردانی این گروه سنی را بسیار جذاب دانست.
    لیلی رشیدی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها مشغول کارگردانی مشترک اثری نمایشی به همراه حمید پورآذری است که اجرای خود را از روز پنجشنبه ۱۸ مهر در عمارت روبرو آغاز می‌کند، درباره این تجربه گفت: خیلی خوشحالم که به همراه حمید پورآذری کارگردانی نمایشی را با حضور هنرجویان نوجوان آموزشگاه «هنر هفتم» انجام می‌دهم. این نمایش ماحصل ورک‌شاپ برگزار شده من و پورآذری است و بیش از ۴ ماه زمان برای تمرین آن صرف شده است.
    وی درباره موضوع نمایش موردنظر، توضیح داد: نوجوانان خودشان موضوعی بسیار جذاب هستند و این نمایش نیز بر اساس اتودهای هنرجویان نوجوان شرکت کننده در ورک‌شاپ و حضورشان شکل گرفته است.
    رشیدی درباره همکاری با سهیلا گلستانی در این اثر نمایشی نیز افزود: سهیلا گلستانی تجربه ساخت فیلم «وی آر» را دارد و در این نمایش نیز با ساخت فیلمی وی آر که در اجرا پخش می‌شود، با ما همکاری دارد.
    این هنرمند تئاتر کارگردانی مشترک با حمید پورآذری سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» را یکی از ویژگی‌های این اثر نمایشی ذکر کرد و گفت: همیشه برایم کار کردن حمید پورآذری و اینکه نمایشی را با حضور تعداد زیادی بازیگر که اکثر آن‌ها نوجوان و جوان هستند، اجرا می‌کند بسیار جذاب بوده است. در این تجربه مشترک نیز با نوع کارگردانی پورآذری با تعداد بازیگران بالا، آشنا شدم که تجربه بسیار جالبی است.
    وی تأکید کرد: نمایشی که می‌خواهیم به صحنه ببریم در قالب بزرگ و حرفه‌ای تولید شده است زیرا ذهنیت حمید پورآذری این است که نباید کار با نوجوانان را ساده گرفت و کار باید کاملا حرفه‌ای باشد. از این رو از حضور عوامل پشت صحنه حرفه‌ای نیز بهره برده‌ایم.
    رشیدی با بیان اینکه تمایل دارد سال ۹۹ نمایش جدیدی را کارگردانی و اجرا کند، درباره دیگر فعالیت‌های خود اظهار کرد: در مؤسسه فرهنگی «راش» برنامه فیلم دیدن با نوجوانان را گذاشته‌ایم و به صورت دوره‌ای و با حضور یک چهره هنری و سینمایی در هر دوره، فیلم‌های مهم سینمای جهان را برای نوجوانان نمایش می‌دهیم. اولین دوره اختصاص به سینمای آمریکا داشت و پس از آن سینمای اروپا.
    وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: در کنار نمایش فیلم‌های مطرح برای نوجوانان، تحلیل مناسب سن‌شان نیز ارائه می‌شود تا بتوانند فیلم‌های خوب را ببینند. مهمترین نکته برای نوجوانان به جای شرکت کردن در کلاس‌های بازیگری، دیدن فیلم‌های خوب و نظر درست دادن درباره آن‌ها است.

    https://musiceiranian.ir/?p=311850
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *