×
×

روند صدور مجوزها در دفتر موسیقی مدرن شد

  • کد نوشته: 307228
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۷ام مهر ۱۳۹۸
  • ۰
  • علی عزیزی (دبیرکل کانون ناشران موسیقی خانه موسیقی) از مکانیزه شدن پروسه صدور مجوز آثار هنری سخن گفت.

    روند صدور مجوزها در دفتر موسیقی مدرن شد
  • علی عزیزی (دبیرکل کانون ناشران موسیقی خانه موسیقی) از مکانیزه شدن پروسه صدور مجوز آثار هنری سخن گفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،  دبیرکل کانون ناشران موسیقی «خانه موسیقی» از مکانیزه شدن پروسه صدور مجوز آثار هنری در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت.

    علی عزیزی گفت: روند صدور مجوز برای آلبوم ها و تک‌قطعات در دفتر موسیقی وزارت ارشاد به خوبی توانسته به شیوه‌ای مدون و قانونی مدیریت شود و کم شدن پروسه زمانی اعطای مجوز به آثار موسیقی اعم از آلبوم و تک قطعه، موجب تسریع امور و رضایت‌مندی اهالی موسیقی شده است. البته در مبحث شعر کمی ماجرای اصلاحیه‌های چند باره هست که بایستی با یک شیوه مشخص کمی تغییر کند. سامانه دفتر موسیقی هم به دلیل کندی سرورها، وارد شدن را سخت کرده است. به هر حال اینها مشکلاتی هستند که در صورت تصحیح، قطعا می توانند کارگشا باشند.

    وی با اشاره به عدم نیاز برای حضور فیزیکی برای دریافت مجوز آثار و اینترنتی شدن فرایند اخذ مجوزهای آثار نیز گفت: دفتر موسیقی توانسته با تثبیت شیوه صدور مجوزها به صورت اینترنتی بسیاری از دغدغه‌های شرکت‌های تولید آثار را از بین ببرد و بی‌شک این شیوه می‌تواند به خوبی در روند اجرایی کارها کمک کند. تنها نکته حائز اهمیت این است که مثلا در دوره‌های گذشته در صورت ایرادات شعر در شورا ما می‌توانستیم با حضور در جلسات، از شعر دفاع کنیم که قطعا با حل این مشکلات، دفتر موسیقی می‌تواند دوران درخشان مدیریتی خود را سپری کند. امیدواریم با بازنگری در برخی قوانین اجراهای زنده در کشور نیز بتواند حمایت همه جانبه خود از شرکت‌های حوزه موسیقی را تامین نماید. من خودم و بسیاری از ناشران موسیقی در این زمینه کارشناس کارهستیم و قطعا همکاری و همفکری با ما می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

    دبیر کانون ناشران خانه موسیقی افزود: برگزاری جلسات همفکری و هم اندیشی با مدیران شرکت‌ها نشر و تولید آثار موسیقی با آقای محمد الله یاری جلساتی بسیار مفید و ارزشمند بود که باعث شد بسیاری از مشکلات این حوزه به بحث و تبادل نظر گذاشته شود و راهکارهای جدیدی برای حل برخی مشکلات سیستمی اندیشیده شود که امیدواریم به زودی نتایج عملیاتی آنرا شاهد و ناظر باشیم.

    عزیزی درباره روند کاری مجمع صنفی ناشران و تهیه کنندگان موسیقی و اخبار جدید این مجمع نیز گفت: جلسات دوره‌ای مجمع با نظم و برنامه‌ریزی مشخصی در حال برگزاری است. من انتظارات دیگری از مجمع داشتم و انتظار داشتم که تریبونی برای مشکلات جامعه ناشرین موسیقی باشد. البته هنوز قدم‌های کوچکی را از سوی مجمع شاهدیم  که هنوز به آن قدرت اجرایی بالا دست نیافته است. البته برخی تصمیمات جدید نیز اخذ شده که به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=307228
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *