×
×

اعتراض به شیوه مدیریتی بنیاد رودکی و عدم همکاری آهنگسازان

  • کد نوشته: 3038
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۱ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۰
  • هنگامه اخوان که این روزها خود را برای کنسرت پنجم آذرماه آماده می‌کند، از تغییر مدیریت در تالار وحدت ابراز گله‌مندی کرده و می‌گوید؛ این مدیران اگر عملکرد خوبی دارند چرا به جای ماندن در جایگاه خود؛ تغییر شغل می‌دهند. هنگامه اخوان (خواننده پیشکسوت موسیقی ایران) ، با اعلام این موضوع گفت: سالن تالار وحدت […]

  • هنگامه اخوان که این روزها خود را برای کنسرت پنجم آذرماه آماده می‌کند، از تغییر مدیریت در تالار وحدت ابراز گله‌مندی کرده و می‌گوید؛ این مدیران اگر عملکرد خوبی دارند چرا به جای ماندن در جایگاه خود؛ تغییر شغل می‌دهند.
    هنگامه اخوان (خواننده پیشکسوت موسیقی ایران) ، با اعلام این موضوع گفت: سالن تالار وحدت را از مرداد ماه برای اجرای کنسرت در تاریخ ۵ آذرماه هماهنگ کردیم اما برای ساعت آن با مشکل مواجه شدیم. بارها به دفتر مدیریت سالن رودکی مراجعه کرده‌ایم. سرانجام نیز ساعت ۱۶ و ۱۶ پانزده دقیقه برای آن قطعی شد.
    وی ادامه داد : من در مدت یک و ماه و نیم که آقای پارسایی به جای آقای امیرنیا در تالار وحدت حاضر شده‌اند، برای تعیین ساعت این کنسرت بارها به دفتر وی مراجعه کردم اما همیشه با در بسته مواجه شدم و منشی ایشان نیز با این عنوان که آقاس پارسایی سرشان شلوغ است؛ مرا به داخل راه نداده‌اند.
    هنگامه اخوان با اعتراض از تغییر مدیریت پی در پی در حوزه موسیقی، افزود: اگر آقای پارسایی مدیریت خوبی داشت چرا در دفتر امور نمایشی ماندگار نشد و امروز که در حوزه مدیریت تالار وحد دارای سمت هستند باید پاسخگوی مراجعه‌کنندگان به این دفتر باشند.
    این خواننده خاطرنشان کرد: اگر اوضاع برای تعیین ساعت یک کنسرت، برای من که ۴۵ سال است در حوزه موسیقی کار می‌کنم و کارشناس تالار وحدت و پیشکسوت هنر موسیقی نیز هستم به این صورت باشد، وای به حال گروه‌های گمنام‌تر که احتمالا باید مدت‌ها با مشکلات کاغذبازی درگیر باشند.
    اخوان با تاکید بر این موضوع که هم‌اکنون هیچ آهنگسازی برای خواننده‌های زن آهنگ نمی‌سازد، اظهار داشت: آهنگسازان دوست دارند که حق مادی و معنوی کارشان حفظ شود و آن کار به نشر عمومی برسد، اما چون خواننده‌های زن نمی‌توانند کار خود را ضبط کنند یا در آرشیو نگاه دارند، کسی برای آنها آهنگ نمی‌سازد.
    به اعتقاد اخوان، یکی از دلایل تکرار آهنگ‌ها در کنسرت بانوان؛ بی‌رغبتی آهنگسازان برای ساخت آهنگ برای این گروه از هنرمندان است که به راستی بلای جان موسیقی بانوان شده و شان هنری آنها را پایین آورده است.
    این خواننده درباره کنسرت آذرماه خود که قرار است برای بانوان در تالار وحدت برگزار شود، گفت: این برنامه در دو بخش اصفهان و چهارگاه اجرا می‌شود. برای آن دو قطعه از امیرجاهد که مرحوم قمرالملوک وزیری آن را خواننده است؛ انتخاب شده است. یک قطعه نیز در دستگاه چهارگاه از اصلان‌خان درگاهی با شعر وحید دستجردی انتخاب کرده‌ایم.تمام سعی من این بوده است که این کار تکراری نباشد.
    این خواننده پیشکسوت با اشاره به اینکه وی آوازه‌خوان است نه ترانه‌خوان، خاطرنشان کرد: همه کارهای ما از کارهای گذشتگان نشات می‌گیرد. اما من دوست داشتم یک آهنگساز پیدا شود و به من کار بدهد تا آن را بخوانم.

    https://musiceiranian.ir/?p=3038
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *