×
×

برخورد متفاوت زنده یاد عزت الله انتظامی و علی حاتمی درباره موسیقی «روز واقعه»

  • کد نوشته: 302463
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۹ام شهریور ۱۳۹۸
  • ۰
  • برخورد متفاوت زنده یاد عزت الله انتظامی و علی حاتمی درباره موسیقی «روز واقعه»

  • «روز واقعه» یکی از کارهای ماندگاری است که مجید انتظامی آهنگسازی آن را برعهده داشته و برای موسیقی آن هم سیمرغ بلورین جشنواره فجر را دریافت کرده است.

    به مناسبت اکران مجدد فیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی به سراغ مجید انتظامی، فرزند زنده یاد عزت الله انتظامی رفتیم به دلیل اینکه موسیقی متن این فیلم که موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شد، جزو آثار این هنرمند است. علاوه بر این فیلم او سه سیمرغ بلورین دیگر را هم در کارنامه خود ثبت کرده است. انتظامی به جز نوشتن موسیقی متن  فیلم در ارکستر سمفونیک ایران نیز فعالیت داشته است. اینها تنها بخشی از کارهای ماندگار مجید انتظامی در سینمای ایران است.

    مجید انتظامی درباره واکنش زنده یاد عزت الله انتظامی به موسیقی متن فیلم «روز واقعه» به خبرآنلاین گفت: «پدر اولین بار موسیقی متن را نشنیده بود و فقط یک نفر به ایشان گفته بود که موسیقی بد است . او هم پیش من آمد و گفت چی کار کردی پسر؟ گفتم مگه چه کار کردم؟ گفت این کار «روز واقعه» می‌گویند خیلی بد است. گفتم کی گفته؟ گفت یکی گفته. گفتم شاید موسیقی نمی‌شناخته. کار بد است ولی خیلی بد نیست. »

    انتظامی در ادامه می‌گوید: «زمانی که «روز واقعه» در آخرین شب جشنواره در طبقه بالای سینما فلسطین اکران می‌شد، وقتی تیتراژ زده شد. علی حاتمی دست‌های من را گرفت و در مورد آهنگ گفت: چقدر موسیقی قوی است و چون قبلش گفته بودند موسیقی خوبی نیست، پرسیدم راست می‌گویی؟ گفت: دروغم چیه؟ خیلی فوق‌العاده و تکان دهنده است. وقتی علی حاتمی دستم را گرفت و گفت عجب موسیقی خوبی است خیالم راحت شد. چون دلیلی نداشت که به من دروغ بگوید. نه من از او کاری می‌خواستم نه او از من کاری می‌خواست.»

    متن کامل مصاحبه را بخوانید.

    https://musiceiranian.ir/?p=302463
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *