×
×

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد:

  • کد نوشته: 29282
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۷ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افزوده شدن بخش “بیداری اسلامی” به این دوره از جشنواره موسیقی فجر ابتکار بسیار مناسب و مطلوبی است و باید در سال های آتی نیز آن را توسعه دهیم. “بی‍ژن نوباوه ” در گفت و گو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: […]

    نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد:
  • khabarنایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افزوده شدن بخش “بیداری اسلامی” به این دوره از جشنواره موسیقی فجر ابتکار بسیار مناسب و مطلوبی است و باید در سال های آتی نیز آن را توسعه دهیم.

    “بی‍ژن نوباوه ” در گفت و گو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: خوشبختانه تمامی جشنواره های که طی ۳۲ سال گذشته برگزار کرده ایم؛ یکی از یکی موفق تر بوده است.

    این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: جشنواره های موسیقی فجر طی ۲۸ سال گذشته در توسعه و معرفی موسیقی بسیار خوش درخشیده اند.

    وی با بیان اینکه هنر موسیقی به خصوص شاخه سنتی ، محلی، مقامی و انقلابی آن بحث وسیعی در جامعه دارد، تصریح کرد: معتقدم نگاه به موسیقی زمانی ترویج پیدا می کند که معرفی مناسبی داشته باشد.

    نوباوه  با تاکید بر اینکه خوشبختانه این معرفی ها در جشنواره موسیقی فجر بسیار مناسب و مطلوب انجام شده است، ادامه داد: شاهدم که در بسیاری از مواقع علی الخصوص در موسیقی های سنتی و مقامی نگاه مردم بسیار مثبت است همچنین معتقدم جشنواره موسیقی فجر احیاگر بسیاری از زمینه های موسیقی در کشور است.

    نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: غنای موسیقی، ارزش بخشیدن، ارزش گذاری و توجه به آنها می تواند سبب تشویق موسیقدانها در کشور شود.

    این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال های گذشته نیز که بنده در جشنواره های موسیقی فجر شرکت کرده ام، فکر می کنم این جشنواره به درستی رسالت خودش را انجام داده است.

    نوباوه با اشاره به سیاست کشف استعدادهای جوان در جشنواره موسیقی فجر گفت: هر چقدر در مورد هنر سیاست توسعه ای داشته و استعدادیابی کنیم؛ موفق تر خواهیم بود.بر همین اساس باید با سیاست های حمایتی و تشویقی اقداماتی را انجام دهیم تا این توسعه صورت پذیرد.

    وی با بیان اینکه بطور حتم موسیقی یک هنر پیشرونده است و نیاز به انر‍ژی بسیار بالای فکری دارد، اظهار داشت: هر چند که نیروهای پرسابقه و سالخورده در این رشته نقش پیشکسوتی خودشان را دارند اما باید هدف اصلی ،تربیت نیروهای جوان باشد چرا که ماندگاری زمانی صورت می گیرد که بتوانیم نیروهای جوان و خوشفکر در موسیقی داشته باشیم.

    نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از اساتید موسیقایی کشور که دار فانی را وداع می کنند؛ دیگر جایگزینی ندارند، بر همین اساس باید حتما نیروهای جوان در این عرصه حضور داشته باشند تا در کنار هنرمندان باتجربه آموزش ببینند.

    نوباوه با تاکید بر اینکه نیازمند آکادمیک کردن هر چه بیشتر هنر موسیقی در کشور هستیم؛ تصریح کرد:  ما در این زمینه خیلی رشد نکرده ایم و بخصوص در زمینه موسیقی محلی بیشتر از این نیازمند هستیم.

    وی در ادامه با اشاره به نقش مجلس در راستای توسعه موسیقی فاخر در کشور گفت: اساسا مجلس نقش قانون گذاری دارد و خودش نمی تواند بطور مستقیم نقش اجرایی داشته باشد.مجلس همیشه در این زمینه حمایت های فکری و معنوی و اعتباری کرده و در اغلب اوقات با تخصیص بودجه و یا اعتبارات مالی به وزارت ارشاد اسلامی کمک کرده است.بر این اساس معتقدم بزرگترین کاری که مجلس شورای اسلامی می تواند در این زمینه انجام دهد؛ توجه و تشویق است.

    این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش “بیداری اسلامی” در این دوره از جشنواره گفت: بطور حتم موسیقی همچون سایر هنرها راهی ارتباطی است.بر همین اساس اگر ما بتوانیم با این هنر نیز با ملت ها ارتباط برقرار کنیم؛ بطور حتم شاهد پیشرفت هر چه بیشتر اهدافمان خواهیم بود.

    نوباوه خاطرنشان کرد: معتقدم افزوده شدن بخش “بیداری اسلامی” به این دوره از جشنواره موسیقی فجر ابتکار بسیار مناسب و مطلوبی است و باید در سال های آتی نیز آن را توسعه دهیم.

    بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه لغایت ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تهران و ۴ استان ایران برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=29282
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *