×
×

فرید الهامی در گفتگو با موسیقی ایرانیان: ملودی‌های درجۀ چندم نسل‌های گذشته تبدیل به موسیقی‌های امروزی شده است / خوانندگان نسل جدید فقط به بیزنیس فکر می‌کنند

  • کد نوشته: 292621
  • نرگس ذکایی
  • چهارشنبه, ۲۳ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • فرید الهامی می‌گوید دلیل ماندگار شدن موسیقی گذشتگان احساس درونی آثارشان بوده زیرا بیش از حد صداقت داشته‌اند.

    فرید الهامی در گفتگو با موسیقی ایرانیان: ملودی‌های درجۀ چندم نسل‌های گذشته تبدیل به موسیقی‌های امروزی شده است / خوانندگان نسل جدید فقط به بیزنیس فکر می‌کنند
  • یک آهنگساز می‌گوید دلیل ماندگار شدن موسیقی گذشتگان احساس درونی آثارشان بوده زیرا بیش از حد صداقت داشته‌اند.

    فرید الهامی از نوازندگان و آهنگسازان تابوشکن است. او ضمن حفظ اصالت‌ها به نوآوری‌های هنری اقدام کرده است.

    الهامی در گفت و گو با سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، درباره دلایل ماندگاری آثار قدیمی گفت: به نظرم احساس درونی آثار گذشتگان از نسل ما خیلی بیشتر بوده است. دلیل آن را در همدلی، صداقت بیش از حد آنها و عدم توجه به مادیات می‌دانم زیرا به موسیقی به صورت بیزینس نگاه نمی‌کردند، حلقۀ مفقودی در موسیقی امروز همان حال و هواست.

    هدف اصلی موسیقی فراموش شده است

    وی در پاسخ به این سوال که آیا هنرمندان امروزی می‌توانند آثار ماندگاری مانند گذشتگانشان تولید کنند تصریح کرد: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیوفتد به این خاطر که دید نسل ما به موسیقی صرفاً بیزینسی شده است. به قول آقای صفوت شاید هدف موسیقی را فراموش کرده‌ایم. از هدف اصلی ساخت موسیقی فاصله گرفته‌ایم. در واقع خیلی بعید است که فکر کنیم می‌توانیم آن فرم موسیقی قدمایی را تولید کنیم که ماندگاری لازم را داشته باشد.

    ملودی‌های درجۀ چندم نسل‌های گذشته تبدیل به موسیقی‌های امروزی شده است

    الهامی ادامه داد: هدف نسل جدید فقط پول درآوردن است که دلیلش نقاط ضعفی که این نسل دارند هم می‌تواند باشد. در آثار جدید ملودی نو و جدیدی شنیده نمی‌شود. جای تاسف دارد که ملودی‌های درجۀ چندم نسل‌های گذشته تبدیل به موسیقی‌های امروزی شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=292621
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *