×
×

جشنواره موسیقی جوان پس از ۱۳ سال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 292551
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۲ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • ناصر نبی‌زاده روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی افزود: این جشنواره قرار است تا ۲۵ مردادماه در بیرجند به همت انجمن موسیقی استان و موسسات هنری برگزار شود. 

    جشنواره موسیقی جوان پس از ۱۳ سال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • ناصر نبی‌زاده روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی افزود: این جشنواره قرار است تا ۲۵ مردادماه در بیرجند به همت انجمن موسیقی استان و موسسات هنری برگزار شود.

    وی با اشاره به اینکه کوچکترین عضو کنسرت سمفونیک ایران «هومن بهزادی» با ۱۰ سال سن از این استان است بیان کرد: جذب اقشار مختلف جامعه به موسیقی و هدایت استعدادهای ناشناخته جوانان استان از جمله اهداف این جشنواره است و بدون شک این جشنواره به شناخت استعدادها و ایجاد ارتباط موثر با فرهیختگان حوزه موسیقی استان کمک خواهد کرد.

     وی با بیان اینکه جشنواره موسیقی جوان بعد از ۱۳ سال در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود گفت: امیدواریم این جشنواره پایدار شود و هر سال شاهد برگزاری جشنواره موسیقی در استان باشیم چرا که ایجاد نشاط و امید را در راستای برگزاری این جشنواره در استان به دنبال خواهیم داشت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به موضوع راه‌اندازی اولین هنرستان هنرهای زیبا در استان اشاره کرد و افزود: ‪۶ استان از نعمت این هنرستان بهره‌مند بودند و با تلاش های فراوان توانستیم این هنرستان را در حوزه خواهران در بیرجند راه‌اندازی کنیم و مهرماه امسال با سه رشته سینما، نمایش و نقاشی در مقاطع اول متوسطه آغاز به کار خواهد کرد.

    معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار داشت: دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می شود و بخش غیررقابتی به نواهای نو و سازهای خاص مربوط است که به هنرمندان و علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

    سید علی زمزم بیان کرد: شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان در سه گروه سنی مختلف هستند و بخش گروه نوازی بدون محدودیت سنی است.

    وی گفت: همچنین در حاشیه این جشنواره تجلیل از بزرگان حوزه موسیقی استان را داریم و هومن بهزادی پدیده موسیقی استان و ملی نیز تجلیل خواهد شد.

     معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش رقابتی جشنواره چهارشنبه و پنجشنبه در سالن گلبانگ بیرجند در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود گفت: تمامی موسسات فرهنگی هنری استان در برگزاری این جشنواره مشارکت خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پنجم تیر امسال بوده است افزود: در بخش تکنوازی ۱۲۰ نفر و در بخش گروه نوازی ۱۶ گروه از شهرستان‌های فردوس، قاینات و سرایان ثبت‌نام کردند و تمامی سازهای ایرانی، کلاسیک و جهانی در این جشنواره به کار برده شده است.

    ۳۰۲۸

    https://musiceiranian.ir/?p=292551
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *