×
×

حداکثر ۴۴ روز تا پایان سال و حداقل ۵۰ آلبوم در صف انتشار

  • کد نوشته: 28852
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۱ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۲ دیدگاه
  • دقیقا تا پایان سال جاری فقط ۴۴ روز مفید کاری غیر تعطیل زمان باقیست و این در حالی است که انبوهی از خواننده‌های موسیقی پاپ کشور، آلبوم‌های جدید خود را در آستانه انتشار دارند.

    حداکثر ۴۴ روز تا پایان سال و حداقل ۵۰ آلبوم در صف انتشار
  • albumhaموسیقی ایرانیان – علیرضا بهمیاری: دقیقا تا پایان سال جاری فقط ۴۴ روز مفید کاری غیر تعطیل زمان باقیست و این در حالی است که انبوهی از خواننده‌های موسیقی پاپ کشور، آلبوم‌های جدید خود را در آستانه انتشار دارند.

    گفتنی است، برخی از آلبوم‌ها مجوزهای مربوطه را اخذ کرده‌اند و تعدادی نیز در آستانه اخذ مجوزند و شگفت انگیز این است که خیل عظیمی از خوانندگان پاپ، مدعی انتشار آلبوم‌های خود تا پایان سال جاری هستند.

    به هر روی، بازار موسیقی در این مدت زمان کوتاه به هیچ وجه نمی‌تواند پذیرای ارائه این حجم از آثار تازه باشد و نکته جالب این است که کماکان شرکت‌های موسیقی نیز در این زمینه تعلل می‌کنند و فرصت انتشار آثار را از دست می‌دهند و مشخص نیست با چه وضعیتی تا شب عید مواجه شویم.

    اگر زمان انتشار آلبوم‌های موسیقی به اوایل سال آتی موکول شود با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خرداد ماه سال ۹۲ برگزار خواهد شد و طبق معمول از اردیبهشت ماه فضای کشور کاملا تحت تاثیر هیجانات و تبلیغات انتخاباتی قرار خواهد گرفت، عملا اهالی موسیقی حداکثر حدود یک ماه پس از تعطیلات نوروز فرصت مناسب جهت انتشار اثر خود را دارند و زمان انتشار سایر آلبوم‌ها باید به نیمه‌های تیر موکول گردد.

    به هر حال، یا اینکه تا پایان سال تعداد زیادی از آلبوم‌ها منتشر خواهند شد و به این صورت بسیاری از کار‌ها در این شلوغی و همزمانی متضرر خواهند شد و به یکباره بازار دچار سرگیجه می‌شود و یا اینکه باز با حدود چندین ماه تاخیر انتشار برخی آثار در تابستان ۹۲ و با تعویق منتشر می شوند که قطعا این آلبوم‌ها با حجم انبوهی از آلبوم‌های دیگر روبرو خواهد شد و باز هم برخی از آثار مجالی جهت انتشار رسمی پیدا نخواهند کرد.

    این روز‌ها تعداد فراوانی از خواننده‌های تازه کار به همراه بخش قابل توجهی از خوانندگان مطرح و نام آشنا نوید انتشار اثر تازه خود را حداکثر تا شب عید می‌دهند. باید دید کدامیک از آلبوم‌ها بالاخره فرصت انتشار رسمی را به دست خواهند آورد؟

    متاسفانه طی سالیان گذشته نیز اواخر سال به خصوص دو سه هفته پایانی اسفند ماه، آلبوم‌های متنوعی عرضه شدند که اکثر این مجموعه‌ها به صورت نشنیده شده باقی ماندند.

    عدم برنامه ریزی مناسب از سوی شرکت‌های پخش موسیقی، محدود بودن شرکت‌های پخش موسیقی، نوسانات بازار ارز، حضور بیش از اندازه خواننده‌های تازه کار در حوزه پاپ، فعالیت همزمان چهره‌های مطرح در جمع آوری آلبوم جدید، از جمله دلایل عمده بروز این وضعیت خاص در عرصه موسیقی پاپ کشور به شمار می‌رود.

    از آغاز سال جاری تا به امروز حدود ۶۰ آلبوم پاپ مجاز به صورت رسمی منتشر شده است و اینکه طی کمتر از دو ماه به اندازه ده ماه اخیر آلبوم تازه ارائه شود تا حدودی بعید به نظر می‌رسد ولی در این زمینه یک نکته حائز اهمیت است، شرکت‌های موسیقی زمان لازم جهت پخش آثار را تا حدود زیادی از دست داده‌اند و انتشار همزمان آلبوم‌ها به ضرر خوانندگان و خود شرکت‌ها منجر خواهد شد و همچنین مخاطبان اصلی موسیقی پاپ که اغلب شامل دانشجویان، دانش آموزان و اقشار کم درآمد جامعه می‌شوند، قادر نخواهند بود در یک بازه زمانی کوتاه مدت هزینه‌های زیادی جهت خرید آلبوم را متقبل شوند. گو اینکه برخی آلبوم‌های موسیقی پاپ این روز‌ها با قیمت ۷۵۰۰ تومان عرضه می‌شوند.

    فقط حداکثر ۴۴ روز و حداقل ۵۰ آلبوم آماده انتشار؛ وضعیت مبهم و عجیبی است. این طور نیست؟!

    https://musiceiranian.ir/?p=28852
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *