×
×

رضا خرم در گفتگو با موسیقی ایرانیان عنوان کرد:

  • کد نوشته: 28065
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۹ام دی ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • پیکر زنده‌یاد همایون خرم نوازنده نامدار ویولن و از اساتید پیشکسوت موسیقی ایران، روز یکشنبه اول بهمن ماه تشییع می‌شود.

    رضا خرم در گفتگو با موسیقی ایرانیان عنوان کرد:
  • موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: پیکر زنده‌یاد همایون خرم نوازنده نامدار ویولن و از اساتید پیشکسوت موسیقی ایران، روز یکشنبه اول بهمن ماه تشییع می‌شود.

    رضا خرم پسر همایون خرم با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان گفت: «مراسم تشییع پیکر پدرم ساعت ۹ صبح یکشنبه اول بهمن‌ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا خواهد بود.»

    همایون خرم که بعد از ده سال دوری از صحنه، دو سال پیش دوباره فعالیت های موسیقایی اش را از سر گرفت و بخشی از حافظه تاریخی مردم ایران را با خلق آثار ماندگاری همچون «تو ای پری کجایی»، «رسوای زمانه منم» و قطعات نام آشنای دیگر رقم زده بود، به دیار باقی شتافت.

    خرم، زاده ۱۳۰۹ هجری شمسی (شهر بوشهر)، در سن ۱۰ سالگی به مکتب صبا راه یافت و چند سال به عنوان نوازنده خردسال در رادیو و تلویزیون ملی ایران به تک نوازی پرداخت، بعدها نیز در بسیاری از برنامه های موسیقی از جمله برنامه «گلها» به عنوان آهنگساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر حضور داشت و به ارائه آثار ارزشمندی پرداخت که برای همیشه در آرشیو موسیقی ایران ماندگار خواهند بود.

    جالب است بدانید همایون خرم، تنها شاگرد بازمانده مرحوم ابولحسن صبا به شمار می رفت که در سن ۸۳ سالگی هنوز با قدرت ساز می نواخت و اجراهایش با استقبال مخاطبین همراه بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=28065
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *