×
×

فروش بلیت ارکستر سمفونیک تهران آغاز شد

  • کد نوشته: 2784
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۴ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۰
  • نشست خبری تور کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی صبح دیروز با حضور این آهنگساز،بابک رضایی،نیما مسیحا و محمد عبدالحسینی خوانندگان سمفونی مقاومت در تالار وحدت برگزار شد

  • نشست خبری تور  کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی صبح دیروز با حضور این آهنگساز،بابک رضایی،نیما مسیحا و محمد عبدالحسینی خوانندگان سمفونی مقاومت در تالار وحدت برگزار شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران در ابتدای این برنامه بابک رضایی با اشاره به برنامه های انجمن موسیقی در سه ماهه سوم سال  ۸۹ اعلام کرد: انجمن موسیقی ایران تا قبل از آغاز محرم و صفر چند کنسرت را در برنامه های خود دارد که با “برف خوانی”به آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی محمد معتمدی آغازخواهد شد و در ادامه گروه لیان بوشهر،گروه آذرسینا،گروه آوازی تهران و ارکستر سازهای بادی تهران به همت انجمن موسیقی ایران به روی صحنه خواهند رفت.
    وی در خصوص تور کنسرت های ارکستر سمفونیک تهران گفت:برنامه های ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی و خوانندگی نیما مسیحا و محمد عبدالحسینی با اجرای سمفونی مقاومت  شب سی ام شهریوردر میدان آزادی شروع می شود و بلافاصله در سی ویکم شهریور با حضوردر سمنان و اول مهر در گرگان ادامه خواهد داشت و در پایان روزهای ۸و۹ مهر ماه میزبان علاقمندان شیرازی خواهد بود.
    مدیر عامل انجمن موسیقی از اجرای ویژه تهران خبرداد و افزود ارکستر سمفونیک در روزهای ۴و۵و۶ مهرماه در تهران برنامه ای ویژه خواهد داشت که در آن برنامه مجید انتظامی به اجرای کنسرتو ابوا به نوازندگی خودش پس از بیست سال خواهد پرداخت.در این برنامه علاوه بر اجرای کنسرتو “مارچلو” و”شیماروزا” سمفونی مقاومت نیز اجرا خواهد شد.

    در ادامه این نشست مجید انتظامی اجرای مجدد سمفونی مقاومت را به استقبال علاقمندان در دور گذشته مربوط  دانست و گفت: ما سال گذشته سمفونی مقاومت را اجرا کرده‌ایم که با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شد بر این اساس قصد داشتیم آن را چند شب دیگر تمدید کنیم اما متأسفانه به دلیل پر بودن روزهای تالار وحدت این امکان فراهم نشد. به دنبال این اتفاق امسال این کنسرت‌ها را تکرار کردیم.
    وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی پخش صدا در میدان آزادی و احتمال برخی ضعف ها خاطر نشان کرد: وقتی در کشورهای دیگر کنسرتی در فضای باز برگزار می‌شود یک گروه تکنسین با ابزار آلات پیشرفته آن را صدا برداری می‌کنند به گونه‌ای که انگار ضبط استودیویی صورت گرفته اما ما در ایران این امکان را نداریم و نباید توقع داشته باشیم در میدانی که هواپیما بلند می‌شود و اتوبوس‌ها و مردم در تردد هستند صدای ایده‌آلی از ارکستر داشته باشیم.
    انتظامی با ابراز گله مندی از عملکرد برخی اهالی رسانه در بازتاب فعالیت های وی ابراز کرد: من از برخی دوستان خبرنگار گله‌ دارم،چون پوشش خبری کنسرت‌های من نادرست است. آنها از قبل موضع می‌گیرند که آثار من سفارشی و دولتی است و با ذهن مخاطب بازی می‌کنند و به حواشی می‌پردازند. این کار ذهن مخاطب را گمراه می‌کند تا از کار من استقبال نشود و رسانه های غربی هم از این انتقادها سو استفاده کرده و هرچه که می خواند می نویسند.
    آهنگساز سمفونی ایثاردر ادامه افزود: این اتفاقها آدم را به انزوا می برد و من که خالصانه کار می کنم احساس خوشایندی به این اتفاق ها ندارم. من بیشتر موسیقی حماسی ساخته ام و این موسیقی به ارکستر های بزرگ نیاز دارد. طبیعتا در کشور ما فقط یک ارکستر سمفونیک تهران وجود دارد که آن هم زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می کند. پس راه دیگری وجود ندارد که من بخواهم خودم را به بخش غیر دولتی وصل کنم. ضمن اینکه ساخت آثار بزرگ هزینه های بالایی دارد و بخش های خصوصی از عهده آن بر نمی آیند.این در حالیست که ژانر سینمایی دفاع مقدس به نسبت گذشته کمرنگ تر شده و من دیگر نمی توانم موسیقی فیلم بسازم.تهیه کنندگان هم ترجیح می دهند به جای دادن هزینه به من که با ارکسترهای بزرگ موسیقی فیلم می نویسم،کارشان را با آهنگسازانی دنبال کنند که به وسیله نرم افزارهای دیجیتالی خیلی ارزان کار می کنند.
    سپس عبدالحسینی خواننده بخش سنتی سمفونی مقاومت در تکمیل صحبت های انتظامی خاطر نشان کرد: خبرنگاران پیغامبران اصحاب هنرند، اما متاسفانه گاه شرایط به گونه ای می شود که جای حواشی با اصل قضیه که خود موسیقی باشد عوض می شود.

    انتظامی در باره کیفیت کار هایش در سال های اخیرگفت: درموسیقی فیلم یک تم یک دقیقه‌ای با مدلاسیون‌های مختلف اجرا می‌شود و این باعث می‌شود که تاثیر‌گذار باشند، ولی برای یک ارکستر با ۱۰۰ نوازنده باید برای ۱۰۰ نفر موسیقی نوشت و به اعتقاد من چهار سمفونی اخیر من، بسیار ارزشمندتر از موسیقی فیلم «از کرخه تا راین» است، چون همه‌چیز آن فیلم تحت شرایط زمان اکران و فضای خارج از کشور و جذابیت‌های بصری گل کرد و من معتقدم که سمفونی «مقاومت» به لحاظ تنظیم و کیفیت، بسیار قوی‌تر است.
    همچنین نیما مسیحا که بخش کلاسیک سمفونی مقاومت را می خواند گفت: خوشحالم که بعد از اجرای اروپا و آثار ماندگار استاد انتظامی بار دیگر یک اثر ماندگار از ایشان را اجرا می‌کنم.
    در ادامه این برنامه خبرنگاران در خصوص دولتی یا غیر دولتی بودن انجمن و چگونگی عملکرد آن در اداره ارکستر سمفونیک تهران پرسش هایی را مطرح کردند که بابک رضایی در پاسخ به آنها بیان داشت: انجمن موسیقی پل ارتباطی بین هنرمندان و دستگاه‌های دولتی است، حتی کنسرت کیهان کلهر نیز با حمایت‌های جدی ما در تالار وحدت برگزار شد. علاوه بر این بسیاری از  مجموعه‌های غیردولتی وجود دارند که چندین برابر مجموعه‌های دولتی از دولت اعتبار می‌گیرند اما ببینید آنها چقدر خروجی دارند.

    بلیت های این برنامه که مجید انتظامی در آن علاوه بر رهبری ارکستر به اجرای کنسرتو ابوا “مارچلو” و “شیماروزا” می پردازد، از امروز در سامانه فروش اینترنتی بلیت انجمن موسیقی ایران t-nay.ir  شروع شد.
    همچنین علاقمندان می توانند بلیت این برنامه را از طریق انجمن موسیقی ایران (۸۸۹۰۶۰۸۰-۸۸۹۲۳۴۹۱)، تالار وحدت (۷-۶۶۷۰۵۱۰۱)، ققنوس (۲۲۷۲۸۰۰۷-۲۲۷۳۸۰۰۷)، بتهوون (۸۸۳۱۳۸۶۸)، کافه کهن (۶و۸۸۸۱۴۴۹۵)، پاسارگاد (۸۸۶۸۵۱۰۴)، پرشیا (۹و۸۸۹۹۶۷۹۸)، پژواک (۲۲۶۱۷۳۶۶)، رایساز (۷و۸۸۷۲۷۰۴۶)، خانه کتاب شهرآرا (۶۶۹۰۱۲۷۰)، موسیقی ما (۸۸۵۳۵۳۰۵ و ۲۲۹۵۵۷۴۷) خریداری کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=2784
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *