موسیقی ایرانیان
 

فروش بلیت ارکستر سمفونیک تهران آغاز شد

نشست خبری تور  کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی صبح دیروز با حضور این آهنگساز،بابک رضایی،نیما مسیحا و محمد عبدالحسینی خوانندگان سمفونی مقاومت در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران در ابتدای این برنامه بابک رضایی با اشاره به برنامه های انجمن موسیقی در سه ماهه سوم سال  89 اعلام کرد: انجمن موسیقی ایران تا قبل از آغاز محرم و صفر چند کنسرت را در برنامه های خود دارد که با “برف خوانی”به آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی محمد معتمدی آغازخواهد شد و در ادامه گروه لیان بوشهر،گروه آذرسینا،گروه آوازی تهران و ارکستر سازهای بادی تهران به همت انجمن موسیقی ایران به روی صحنه خواهند رفت.
وی در خصوص تور کنسرت های ارکستر سمفونیک تهران گفت:برنامه های ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی و خوانندگی نیما مسیحا و محمد عبدالحسینی با اجرای سمفونی مقاومت  شب سی ام شهریوردر میدان آزادی شروع می شود و بلافاصله در سی ویکم شهریور با حضوردر سمنان و اول مهر در گرگان ادامه خواهد داشت و در پایان روزهای 8و9 مهر ماه میزبان علاقمندان شیرازی خواهد بود.
مدیر عامل انجمن موسیقی از اجرای ویژه تهران خبرداد و افزود ارکستر سمفونیک در روزهای 4و5و6 مهرماه در تهران برنامه ای ویژه خواهد داشت که در آن برنامه مجید انتظامی به اجرای کنسرتو ابوا به نوازندگی خودش پس از بیست سال خواهد پرداخت.در این برنامه علاوه بر اجرای کنسرتو “مارچلو” و”شیماروزا” سمفونی مقاومت نیز اجرا خواهد شد.

در ادامه این نشست مجید انتظامی اجرای مجدد سمفونی مقاومت را به استقبال علاقمندان در دور گذشته مربوط  دانست و گفت: ما سال گذشته سمفوني مقاومت را اجرا كرده‌ايم كه با استقبال زياد مخاطبان روبرو شد بر اين اساس قصد داشتيم آن را چند شب ديگر تمديد كنيم اما متأسفانه به دليل پر بودن روزهاي تالار وحدت اين امكان فراهم نشد. به دنبال اين اتفاق امسال اين كنسرت‌ها را تكرار كرديم.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی پخش صدا در میدان آزادی و احتمال برخی ضعف ها خاطر نشان کرد: وقتي در كشورهاي ديگر كنسرتي در فضاي باز برگزار مي‌شود يك گروه تكنسين با ابزار آلات پيشرفته آن را صدا برداري مي‌كنند به گونه‌اي كه انگار ضبط استوديويي صورت گرفته اما ما در ايران اين امكان را نداريم و نبايد توقع داشته باشيم در ميداني كه هواپيما بلند مي‌شود و اتوبوس‌ها و مردم در تردد هستند صداي ايده‌آلي از اركستر داشته باشيم.
انتظامی با ابراز گله مندی از عملکرد برخی اهالی رسانه در بازتاب فعالیت های وی ابراز کرد: من از برخی دوستان خبرنگار گله‌ دارم،چون پوشش خبری كنسرت‌هاي من نادرست است. آنها از قبل موضع مي‌گيرند كه آثار من سفارشي و دولتي است و با ذهن مخاطب بازي مي‌كنند و به حواشي مي‌پردازند. این کار ذهن مخاطب را گمراه مي‌كند تا از كار من استقبال نشود و رسانه های غربی هم از این انتقادها سو استفاده کرده و هرچه که می خواند می نویسند.
آهنگساز سمفونی ایثاردر ادامه افزود: این اتفاقها آدم را به انزوا می برد و من که خالصانه کار می کنم احساس خوشایندی به این اتفاق ها ندارم. من بیشتر موسیقی حماسی ساخته ام و این موسیقی به ارکستر های بزرگ نیاز دارد. طبیعتا در کشور ما فقط یک ارکستر سمفونیک تهران وجود دارد که آن هم زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می کند. پس راه دیگری وجود ندارد که من بخواهم خودم را به بخش غیر دولتی وصل کنم. ضمن اینکه ساخت آثار بزرگ هزینه های بالایی دارد و بخش های خصوصی از عهده آن بر نمی آیند.این در حالیست که ژانر سینمایی دفاع مقدس به نسبت گذشته کمرنگ تر شده و من دیگر نمی توانم موسیقی فیلم بسازم.تهیه کنندگان هم ترجیح می دهند به جای دادن هزینه به من که با ارکسترهای بزرگ موسیقی فیلم می نویسم،کارشان را با آهنگسازانی دنبال کنند که به وسیله نرم افزارهای دیجیتالی خیلی ارزان کار می کنند.
سپس عبدالحسيني خواننده بخش سنتي سمفوني مقاومت در تکمیل صحبت های انتظامی خاطر نشان کرد: خبرنگاران پيغامبران اصحاب هنرند، اما متاسفانه گاه شرایط به گونه ای می شود که جای حواشی با اصل قضیه که خود موسیقی باشد عوض می شود.

انتظامی در باره کیفیت کار هایش در سال های اخیرگفت: درموسيقي فيلم يك تم يك دقيقه‌اي با مدلاسيون‌هاي مختلف اجرا مي‌شود و اين باعث مي‌شود كه تاثير‌گذار باشند، ولي براي يك اركستر با 100 نوازنده بايد براي 100 نفر موسيقي نوشت و به اعتقاد من چهار سمفوني اخير من، بسيار ارزشمندتر از موسيقي فيلم «از كرخه تا راين» است، چون همه‌چيز آن فيلم تحت شرايط زمان اكران و فضاي خارج از كشور و جذابيت‌هاي بصري گل كرد و من معتقدم كه سمفوني «مقاومت» به لحاظ تنظيم و كيفيت، بسيار قوي‌تر است.
همچنین نیما مسیحا که بخش کلاسیک سمفونی مقاومت را می خواند گفت: خوشحالم كه بعد از اجراي اروپا و آثار ماندگار استاد انتظامي بار ديگر يك اثر ماندگار از ايشان را اجرا مي‌كنم.
در ادامه این برنامه خبرنگاران در خصوص دولتی یا غیر دولتی بودن انجمن و چگونگی عملکرد آن در اداره ارکستر سمفونیک تهران پرسش هایی را مطرح کردند که بابک رضایی در پاسخ به آنها بیان داشت: انجمن موسيقي پل ارتباطي بين هنرمندان و دستگاه‌هاي دولتي است، حتي كنسرت كيهان كلهر نيز با حمايت‌هاي جدي ما در تالار وحدت برگزار شد. علاوه بر این بسیاری از  مجموعه‌هاي غيردولتي وجود دارند که چندين برابر مجموعه‌هاي دولتي از دولت اعتبار مي‌گيرند اما ببینید آنها چقدر خروجی دارند.

بلیت های این برنامه که مجید انتظامی در آن علاوه بر رهبری ارکستر به اجرای کنسرتو ابوا “مارچلو” و “شیماروزا” می پردازد، از امروز در سامانه فروش اینترنتی بلیت انجمن موسیقی ایران t-nay.ir  شروع شد.
همچنین علاقمندان می توانند بلیت این برنامه را از طریق انجمن موسیقی ایران (88906080-88923491)، تالار وحدت (7-66705101)، ققنوس (22728007-22738007)، بتهوون (88313868)، کافه کهن (6و88814495)، پاسارگاد (88685104)، پرشیا (9و88996798)، پژواک (22617366)، رایساز (7و88727046)، خانه کتاب شهرآرا (66901270)، موسیقی ما (88535305 و 22955747) خریداری کنند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران

لینک کوتاه مطلب : https://musiceiranian.ir/?p=2784


برترین مطالب وب    
   

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی آثار صوتی و تصویری منتشرشده در سایت «موسیقی ایرانیان» تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشند.