×
×

اپلیکیشن جامع نی نوازی، وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شد

  • کد نوشته: 275085
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۹ام تیر ۱۳۹۸
  • ۰
  • حامد امجدیان، اپلیکیشن جامع نی نوازی را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کرد.

    اپلیکیشن جامع نی نوازی، وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شد
  • حامد امجدیان، اپلیکیشن جامع نی نوازی را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کرد.

    حامد امجدیان،متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۸ مالک اپلیکیشن جامع نی نوازی، ارشد حقوق، محقق فلسفه و اصول فقه، فعال بازار سرمایه، مدیر عامل شرکت فارس تجارت امجد (سهامی خاص) و نوازنده ساز نی، این اپلیکیشن را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کرده است.

    امجدیان در خصوص این حرکت نیکو به قلم خویش وقفنامه ای تحریر نمودند که متن آن به قرار زیر است.

    «مصمم بودم که پس از اتمام امور اپلیکیشن جامع نی نوازی، به رسم بازاریانِ حبیب الله، کیسه ای از بهر درآمد دوخته و منفعتی نه چندان کلان از محل فروش هر نسخه اپلیکیشن جهتِ امرار معاش به دست آرم و ارتزاقی از این راه بر خود حلال کنم که حقیقتاً شرعاً و عرفاً حقی بود معین، مطلق و مفروض بر ذمه ام که ناگه خبرِ زلزله مهیب کرمانشاهان آنچنان در دلم آوار گشت که ذوق و رقبتِ درآمدزایی از این طریق بر خود حرام دانسته و کلاً چشم از چنین منفعتی فرو شستم و بی دل و دردمند و نالان به فکر چاره ای از بهر بازماندگان و تسکین دل دردمند فتادم.

    در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است
    خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی

    در این احوالات به تمکین از رأی برادر که استادِ مسلمِ اقتصاد و تحلیلگرِ مالی و از خوشنامان بازار سرمایه است، اندکی تأمل کرده و النهایه سر تسلیم فرود آوردم و برآن شدم که به توصیه معنون ایشان، همه منافعِ مادی حاصل از فروش اپلیکیشن را به زلزله زدگان معِز و غم دیده استان کرمانشاه وقف کنم تا بلکه دلم اندکی از غم تهی گردد ور نه سزاوارِ غم زداییش کس نتواند که به جا آورد مگر ذات اقدس حق که هویتش بسیط محض است و احدی را بدو دسترسی نیست.
    مورد موقوفه با شماره شامد ۱۶۰۶۷۸-۰-۶۳-۶۸۹۷۷۷-۲-۱ مادام العمر نفس نفیس واقف و بعد از ایشان به ترتیب با «رییس شورای عالی خانه موسیقی کشور» و پس از فوت ایشان تولیت با یکی از نی نوازان دلسوخته خواهد بود.

    لذا بدین وسیله رسماً، عافیتاً، عاقلاً، مختاراً، فکوراً و قاصداً بالحکم و الموضوع اعلام اِشعار و اقرار می دارم که تمام منافع اپلیکیشن مذکور وقف مردم آسیب دیده زلزله استان کرمانشاه است و جسارتاً ملتمسانه از همه نی نوازان شریف ایران زمین خواهشمندم که به رسم بزرگی حقیر را در امر مذکور یاری نموده تا به حول قوه ذات اقدس اله روزی از این غم به درآییم و در سرای معرفت شادان و غزلخوان همه به جشن بنشینیم.

    النهایه به طریق استنباط از بارگاه جلاله حضرت عشق، سببیت موسیقی و به طریق اولی نی را در قلب خود مستنبط و آن را ورای یکی از اسباب جهتِ نیل به قربتش نمی پندارم و عاجزانه از درگاهش تلالو نورِ دانش بر قلب همه کاربران اپلیکیشن جامع نی نوازی و مقر این اقرارنامه مسئلت می نمایم.

    بس بگردید و بگردد روزگار
    دل به دنیا در نبندد هوشیار

    نام نیکی گر بماند زآدمی
    به کزو ماند سرای زرنگار

    حامد امجدیان ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تهران، محله شیخ هادی»

    امجدیان در این باره افزود:

    در خصوص اپلیکیشن جامع نی نوازی
    سه مورد رو خدمت دوستان عرض میکنم که زیاد مصدع اوقات نشم.

    مورد اول؛ اینکه منافع مادی اپلیکیشن جامع نی نوازی کلاً وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شده و مستقیماً به حساب ۰۱۱۰۰۱۱۰۰۱۰۰۵ کمک های مردمی نزد بانک ملی واریز می شود.
    کاربران عزیز که در کافه بازار اپلیکیشن رو به نسخه طلایی ارتقا میدن در این امر خیر شریک هستند و هیچ مبلغی به حساب من واریز نخواهد شد.
    من از راه موسیقی کسب درآمد نمی کنم و فعال حقوقی بازار سرمایه( بورس و اوراق بهادار) هستم.

    مورد دوم؛ انشالله به زودی نسخه جدید اپلیکیشن جامع نی نوازی با فضای بصری دلنشن تر و محتوایی پربار تر منتشر خواهد شد که از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» به اطلاع دوستان عزیز خواهد رسید.
    قبلاً بابت کم و کسر از محضر کاربران معز پوزش می طلبم.

    مورد سوم؛ سوال شده که افرادی بدون کسب اجازه، محتوای داخل اپلیکیشن جامع نی نوازی را در قالب های دیگری به قیمتهایی گزاف در رسانه های مجازی به فروش می رسانند نظرتان در این باره چیست؟
    در پاسخ باید عرض کنم مشکلی ندارد. خداوند مالک حقیقی همه اموال است.

    این اولین اپلیکیشن تخصصی کشور در حوزه ساز نی هفت بند ایرانی می باشد.
    من برای ضبط گوشه های ردیف موسیقی ایران به روایت مرحوم استاد عبداله خان دوامی سه و سال و نیم به صورت مستمر وقت گذاشتم و قرار بود به طریق عقلا و بزرگان این آثار را به فروش برسانم و برنامه ریزی کرده بودم. اما ناگهان خبر زلزله مهیبِ استان کرمانشاه تمام وجودم را غمگین کرد و همان شب با مشورت اخوی ام( مشاور مالی و تحلیلگر بازار سرمایه) تصمیم گرفتم که درآمد اپ را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کنم.
    میدانم مبلغ ناچیزیست اما سپاسگذاری میکنم از دوستان عزیز و هنرمندانیکه در این امر مشارکت کردند و اپ را خریداری نمودند.

    در مورد آن دسته از دوستان هم اگر بپذیریم عالم محضر خداست پس لااقل از دوستان انتظار دارم نام بنده رو به عنوان مالک اثر بیاورند .
    خبرهای خوبی در راه است.

    شایان ذکر است که در اپلیکیشن جامع نی نوازی گوشه های ردیف موسیقی ایران و قطعات ضربی در شرایطی به کاربران ارایه می گردد که کاربر همزمان با شنیدن صدای قطعه مربوطه، نت مربوط به همان قطعه را مشاهده می نماید.

    https://musiceiranian.ir/?p=275085
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *