×
×

مدیر کل دفتر موسیقی درگذشت هنرمند عاشیق حیدر محمودی را تسلیت گفت

  • کد نوشته: 273600
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۴ام تیر ۱۳۹۸
  • ۰
  • مدیر کل دفتر موسیقی درگذشت هنرمند عاشیق حیدر محمودی را تسلیت گفت

    مدیر کل دفتر موسیقی درگذشت هنرمند عاشیق حیدر محمودی را تسلیت گفت
  • بر اساس اعلام روز سه شنبه از روابط عمومی موسیقی در پیام محمد اله یاری آمده است: عاشیق حیدر محمودی یکی از هنرمندان برجسته و تاثیرگذار عرصه هنر عاشیقی در ایران و به طور ویژه استان همدان بود که پس از عمری تلاش بی وقفه در ترویج و تعالی موسیقی عاشیقی و ارائه ی آثاری دلنشین دار فانی را وداع گفت.

    وی در این پیام با گرامی داشت یاد و خاطر این هنرمند فقید، ضمن تسلیت به جامعه هنری کشور بویژه عاشیق های ایران از خداوند متعال برای بازماندگان و عموم ارادتمندان آن مرحوم سلامت و شکیبایی مسالت کرد.

    عاشیق حیدر محمودی از نوازندگان و هنرمندان شناخته شده موسیقی عاشیقی منطقه همدان در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

    زنده یاد حیدر محمودی متولد روستای نوآباد از توابع شهرستان کبودرآهنگ استان همدان بود و هفتمین نسل از سلسله یک خانواده عاشیق‌پرور به شمار می آمد. پدر این هنرمند «عاشیق مولا» نام داشت که حدود ۵۰ سال عاشیق بود. پدر بزرگش «عاشیق حسین» نام داشت و جدش «عاشیق محمود انصاری» که حدود ۴۰ سال عاشیق بود.

    عاشیق حیدر محمودی هنر عاشیقی را از هجده‌سالگی آغاز و نزدیک به ۷۵ سال چون ستونی استوار هنر عاشیقی را در استان همدان و نواحی مرکزی ایران زنده و پویا نگه داشت. حیدر محمودی نه‌تنها در محیط عاشیقی قم-ساوه-همدان بلکه در سراسر ایران هنرمندی استثنایی به شمار می‌رفت.

    او ضمن تسلط به ۳۶ داستان عاشیقی و کلیه مقام‌های عاشیقی همدان، از منظر متانت و ادب یک الگوی کامل برای هنرمندان منطقه به شمار می‌رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=273600
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *