×
×

با آهنگسازی محمد میرزمانی

  • کد نوشته: 27157
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۸ام دی ۱۳۹۱
  • ۰
  • حسام‌الدین سراج در کنسرت «وداع» شعرهای عمان سامانی با موضوعیت کربلا را با آهنگسازی محمد میرزمانی و دکلمه وحید جلیلوند در برج میلاد به روی صحنه برد.

    با آهنگسازی محمد میرزمانی
  • حسام‌الدین سراج در کنسرت “وداع” شعرهای عمان سامانی با موضوعیت کربلا را با آهنگسازی محمد میرزمانی و دکلمه وحید جلیلوند در برج میلاد به روی صحنه برد.

    به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته مصادف با جمعه ۸ دیماه حسام الدین سراج و گروه موسیقی‌اش – با آهنگسازی محمد میرزمانی که چندی است بیشتر وقت‌اش در مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد می گذرد ولی با کنسرت “وداع” یک حضور موسیقایی جدید را رقم زده است – شعرهای عمان سامانی را در حالی به روی صحنه بردند که فضای سالن برج میلاد را گریه فراگرفته بود تا جایی که خود سراج هم در میان آهنگ‌ها آرام می‌گریست.

    بعد از دو سالی که میرزمانی مدیریت دفتر موسیقی ارشاد را برعهده گرفته است، این اولین بار بود که در نقش اصلی خود یعنی هنرمند و رهبر ارکستر به روی صحنه رفت تا رهبری کنسرتی را برعهده بگیرد که در فضای محرم و صفر و با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی در برج میلاد برگزار می‌شد.

    سراج در این کنسرت از اشعار عمان سامانی بهره برد که به قول خودش از جمله مدیحه‌سرایان بسیار قابل بوده که در مدح و ثنای پیامبر و امامان معصوم و نیز در مورد واقع کربلا اشعار زیادی دارد.

    سراج همانطور که در نشست خبری کنسرت وداع با خواندن قطعه‌ای از عمان سامانی به گریه درآمد، در اجرای دیشب نیز با شنیدن نای نی و سوز عود در خلال اجرای خود و به ویژه زمان دکلمه اشعار توسط وحید جلیلوند، آرام آرام می‌گریست.

    در ابتدای این برنامه سراج گفت: این کنسرت بیانی است از عمان سامانی. عمان شاعری ویژه است که اشعارش لطافت، شور و حال عجیب دارد و در یک کلمه بی‌نظیر است. اشعار او بیانی در لفافه و ایهام دارد و کلامش نصیحت‌گونه است.

    وی افزود: کار “وداع” حاصل یک تلاش هشت‌ساله است ولی من نمی‌توانستم و توفیق نداشتم که در این هشت سال اشعار عمان سامانی را که نسبت به آنها علاقه‌ای خاص دارم، بخوانم.

    سراج گفت: این قبیل برنامه‌های دینی از جای دیگری رقم زده می‌شود. از روی تقدیر قرعه به نام افرادی می‌افتد و حال من قرارست که چنین توفیقی پیدا کنم و چنین برنامه‌ای را اجرا کنم.

    هورن ابوا، ویلن، ویلن سل، فلوت در کنار نی، دف، سنتور و عود از جمله سازهایی بودند که برای این برنامه انتخاب شده بودند.

    در این اجرا قطعات راز، سرخیل مستان، غریب آشنا (ساز و آواز)، یک دل و یک یار، شوخ شیرین، همسفر، وداع، نی نامه (ساز و آواز) و گریه خون توسط سراج و قطعه سرحق توسط جلیلوند اجرا شد که البته جلیلوند در تمام اجراها قطعاتی را دکلمه می‌کرد.

    شهرام میرجلالی، داوود ورزیده و میلاد عالمی به ترتیب نوازندگان عود، نی و ارکستر مایستر این اجرا بودند که سراج را همراهی می کردند.

    در این اجرا چهره هایی مانند عبدالحسن مختاباد نیز حضور داشتند. این کنسرت با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=27157
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *