×
×

توسط واحد نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما صورت گرفت

  • کد نوشته: 27012
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۷ام دی ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • به تازگی واحد نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما مجوز پخش یک قطعه پاپ که در سال های قبل از انقلاب اجرا شده بود را صادر کرده است.

    توسط واحد نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما صورت گرفت
  • موسیقی ایرانیان – علیرضا بهمیاری: به تازگی واحد نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما مجوز پخش یک قطعه پاپ که در سال های قبل از انقلاب اجرا شده بود را صادر کرده است.

    قطعه «دوباره زندگی» با اجرای «سلیمان واثقی» (سلی) اخیرا مجوز پخش از شبکه های رادیویی را دریافت کرده است، گفتنی است سلی که جزو خوانندگان مشهور پاپ دهه ۵۰ خورشیدی محسوب می گردد، از سال ۱۳۶۵ ابتدا به ایتالیا و سپس کانادا مهاجرت کرد، وی طی این سال ها حضور کم رنگی در عرصه موسیقی خارج از کشور داشته و آثار ارائه شده وی نیز شباهت چندانی با سایر همنسلانش نداشته است.

    یادآور می شود سلی که متولد سال ۱۳۲۴ است، در سال ۱۳۸۵ پس از بازگشت به کشور قصد دریافت مجوز آلبوم رسمی خود را داشت که البته وی مراحل کامل دریافت مجوز را طی نکرد و مجددا به کانادا عزیمت کرد.

    جالب است بدانید، در حالی صدای سلی از رادیو پخش می شود که هم اکنون فقط قطعه «نفرین» با اجرای آرتوش تنها اثری با صدای خوانندگان پاپ ساکن آمریکاست که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش می گردد.

    همچنین چند سال پیش نیز قطعاتی با صدای ویگن و فرامز اصلانی در مقطعی از شبکه های رادیویی پخش گردید که البته پس از مدتی این روند متوقف شد، در حال حاضر هم تنها برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» صدای برخی خوانندگان قدیمی پاپ قبل از انقلاب را اکثرا برای نخستین بار پخش می کند و در این راستا این برنامه تاکنون قطعاتی با صدای خوانندگانی چون جمشید شیبانی، عباس مهر پویا، غلامعلی روانبخش، فریدون فروغی، سلی، کیوان، محسن قمی، حسن خیاط باشی، علی سهراب، نیما چهرازی و حتی مسعود درویش را برای بار نخست پخش کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=27012
       
    برچسب ها سلی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *