×
×

اجرای «داماهی» و «دارکوب» در حمایت از سیل‌زدگان

  • کد نوشته: 255463
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برای حمایت از سیل‌زدگان استان خوزستان نمایشگاهی با نام «ایران روستا هم دارد» برگزار شد که در آن گروه‌ها و هنرمندان موسیقی از جمله «داماهی» و «دارکوب» به خوانندگی حامد بهداد، گروه کُر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد، علیرضا اربابیان و همچنین هومن گامنو قطعاتی را اجرا کردند. صمد […]

    اجرای «داماهی» و «دارکوب» در حمایت از سیل‌زدگان
  • روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برای حمایت از سیل‌زدگان استان خوزستان نمایشگاهی با نام «ایران روستا هم دارد» برگزار شد که در آن گروه‌ها و هنرمندان موسیقی از جمله «داماهی» و «دارکوب» به خوانندگی حامد بهداد، گروه کُر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد، علیرضا اربابیان و همچنین هومن گامنو قطعاتی را اجرا کردند.

    صمد طالقانی (مدیربرنامه گروه دارکوب) درباره حضور در این برنامه می‌گوید: «کمتر از دو هفته پیش، برخی از گروه‌های موسیقی ازجمله «دارکوب» و «داماهی» به دعوت حامد بهداد که از هنرمندان حامی این انجمن است، برای اجرای موسیقی در نمایشگاه «ایران روستا هم دارد» دعوت شدند.»

    در این برنامه «دارکوب» پنج قطعه اجرا کرد که «مجنون» به خوانندگی حامد بهداد و قطعات «ترش‌رو»، «دست برآریم»، «حیران»، «یارا» و یک دونوازی سازهای کوبه‌ای از آن جمله بود. و بعد از آنها هم گروه کُر فیلارمونیک ایران قطعاتی را به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد اجرا کرد.

    روز پنجشنبه هم گروه «داماهی» و هومن گامنو به اجرای برنامه پرداختند و به این ترتیب دارا دارایی، رضا کولغانی، حمزه یگانه و ابراهیم علوی در یک برنامه حدوداً سی دقیقه‌ای قطعاتی از جمله «دیوانه» را اجرا کردند

    این برنامه توسط انجمن IPPA که کمپین‌هایی برای محرومیت‌زدایی در ایران دارد برگزار شد. این انجمن که پیش از این هم اتفاق‌های خیرخواهانه دیگری را رقم زده درباره راه‌اندازی این کمپین نوشته: «سرزمینی که سال‌ها میزبان جنگ تحمیلی بود و بعدتر با محدودیت منابع طبیعی و خشکسالی دست و پنجه نرم کرد و با ریزگردها نفسش تنگ شد و امروز هم دوباره سیل، آن‌هم برای بار دوم در ۳ سال اخیر.»

    این رویداد که برای دومین‌بار برگزار می‌شد، دو بخش داشت که علاوه بر همراهی و اجرای افتخاری هنرمندان موسیقی از ساعت ١٨:٣٠ تا ٢٠ که هر گروه حدود سی دقیقه اجرا داشت، فروش آثار هنری، نقاشی، حجم و… هم برقرار بود که از ساعت ۲۰ الی ۲۳ برگزار می‌شد.

    در این رویداد، هنرمندان با اهدای سهم خود از فروش آثار هنری، به احیای زمین‌های کشاورزی و‌ دامپروری روستاهای آسیب‌دیده استان خوزستان که تنها دارایی مردمان این سرزمین و اصلی‌ترین منبع کار و درآمد آنهاست پرداختند.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=255463
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *