×
×

جزییات تازه از پروژه «بامن بخوان»/علیرضا قربانی ساختارشکنی می‌کند

  • کد نوشته: 254445
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • آهنگساز پروژه «با من بخوان» به خوانندگی علیرضا قربانی ضمن اشاره به برخی جزییات این برنامه از ساختارشکنی علیرضا قربانی در حوزه خوانندگی و استقبال مخاطبان گفت.

    جزییات تازه از پروژه «بامن بخوان»/علیرضا قربانی ساختارشکنی می‌کند
  • آهنگساز پروژه «با من بخوان» به خوانندگی علیرضا قربانی ضمن اشاره به برخی جزییات این برنامه از ساختارشکنی علیرضا قربانی در حوزه خوانندگی و استقبال مخاطبان گفت.

    حسام ناصری نوازنده و آهنگساز پروژه «با من بخوان» به خوانندگی علیرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این پروژه توضیح داد: سابقه همکاری من با علیرضا قربانی به سال ۹۰ و زمانی که بنده در کنار تعدادی دیگر از هنرمندان به عنوان نوازنده در کنسرت‌های وی حضور داشتیم باز می‌گردد. البته بعد از تغییراتی که در آنسامبل آقای قربانی به وجود آمد من در گروه نوازندگان حضور نداشتم تا اینکه از سال گذشته طراحی و ایده پردازی پروژه‌ای در حوزه موسیقی ایرانی و متفاوت از آنچه تاکنون در کارهای علیرضا قربانی شنیده بودیم، شکل گرفت.

    ناصری ادامه داد: ما در این چارچوب تصمیم داشتیم مطابق با سلیقه بخشی از مخاطبان و همگام با فضای روز جامعه، شرایطی را به وجود بیاوریم که بتوانیم از طریق آن شنونده را به سمت موسیقی ایرانی جلب کنیم. به هر حال باید این نکته را پذیرفت که سلیقه مخاطبان نسبت به موسیقی ایرانی کم‌رغبت شده و او را به متمایل به شنیدن سبک‌های دیگر کرده که باید روی این نکته توجه بیشتری می‌کردیم.

    فرصت تجربه‌های تازه در «با من بخوان»

    وی ادامه داد: علیرضا قربانی در این چارچوب می‌خواست در عین توجه به وجوه هنری موسیقی ایرانی، فضای متفاوت اما قابل دفاعی را هم تجربه کند که برای همه ما موضوعی مهم بود. به هر حال او هنرمندی است که از گذشته‌های دور به ارائه درستی از موسیقی الکترونیک توجه زیادی داشت و مترصد این فرصت بود که بتواند در وقت لازم تجربه‌هایی را در این حوزه داشته باشد.

    ناصری تصریح کرد: خوشبختانه این فرصت پیش آمد و ما برنامه‌ریزی‌ها را به شکلی انجام دادیم تا با ترکیبی از سازهای آکوستیک و الکترونیک پروژه «با من بخوان» را به سرانجام برسانیم. البته که واژه «موسیقی الکترونیک» یک مفهوم عام است که در حوزه تخصصی در چارچوب‌ها و سبک‌های مختلف و متفاوتی قرار می‌گیرد. ما نیز تلاش کردیم تا در این چارچوب فضای جدیدی از آثار این هنرمند را به مخاطبان ارائه دهیم که به طور حتم می‌تواند برای مخاطبان آثارش یک تجربه کاملاً جدید باشد.

    حسام ناصری

    این آهنگساز با اشاره به آثاری که قرار است در کنسرت‌های پروژه «با من بخوان» پیش روی مخاطبان قرار گیرد، گفت: برخی از کارهایی که در این کنسرت‌ها اجرا می‌شوند آثاری بر پایه بداهه‌نوازی و کارهایی هستند که علیرضا قربانی آن‌ها را یا در قالب آلبوم یا تیتراژ فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی تولید کرده بود اما برخی از کارها نیز هستند که تاکنون در اجراهای زنده این خواننده به مخاطبان ارائه نشده و این بار در فضای موسیقی الکترونیک با ترکیبی از اصوات الکترونیک و سازهای زهی و کوبه‌ای پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. فضایی که طی روزهای گذشته چند قطعه از آن‌ها در فضای مجازی منتشر و خوشبختانه با استقبال خوب مردم هم مواجه شده است.

    در کار هنری مهمترین عنصر سلیقه است

    ناصری تصریح کرد: به هر حال هر کار نویی که آغاز می‌شود همیشه یک سری موافق و یک سری مخالف دارد. کما اینکه وقتی درباره یک موضوع هنری صحبت می‌کنیم مهم‌ترین عنصر سلیقه است. البته مشاهدات من و اعضای دیگر گروه نسبت به واکنش مخاطبان بعد از انتشار این چند قطعه متفاوت از علیرضا قربانی، فراتر از حد تصورمان بوده و آن‌ها نظر بسیار مثبتی روی این تجربه داشتند.

    وی افزود: ما حتی فکر می‌کردیم با طیف بیشتری از مخالفان رو به رو شویم اما خوشبختانه فضا به گونه‌ای است که تعداد موافقان فعلاً بیشتر از مخالفان است. البته که هنوز نمی‌توان در این زمینه اظهارنظرهای قطعی داشت زیرا این شیوه اجرا باید بیشتر در گوش شنونده جا بیفتد تا ما هم بتوانیم نظرات گسترده‌تری را دریافت کنیم. به هر حال علیرضا قربانی یک هنرمند معتبر موسیقی ایرانی است که تاکنون ساختارشکنی نکرده و دارای چارچوب مستقلی بوده که توانسته مخاطبان بسیاری را همراه خود کند. به همین منظور ما امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که مخاطبان نیز با این فضای متفاوت ارتباط مناسبی برقرار کرده و از یک پروژه کاملاً متفاوت لذت ببرند.

    این آهنگساز در معرفی گروه اجرایی کنسرت‌های «با من بخوان» گفت: آرش پاکزاد و من در بخش موسیقی الکترونیک، سامان صمیمی نوازنده کمانچه، میلاد محمدی نوازنده تار، زکریا یوسیقی و یزدان بهمنی سازهای کوبه‌ای، نیلوفر محبی نوازنده ویولن، نگار فرجی نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده ویولن آلتو و ماکان خوی نژاد نوازنده ویولن سل گروه نوازندگان این کنسرت را به کارگردانی رضا موسوی و مدیریت برنامه علی رضوی تشکیل می‌دهند.

    علیرضا قربانی طی روزهای ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت اولین اجرای پروژه «با من بخوان» را در تالار وحدت تهران اجرا می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=254445
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *