×
×

بردیا کیارس: می‌توانم یک هفته درددل کنم

  • کد نوشته: 253085
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • بردیا کیارس: دغدغه من در حوزه موسیقی چیزهایی است که همیشه گفته‌ایم و بهتر نشده است؛ اگر بخواهم درددل کنم یک هفته زمان می‌برد.

    بردیا کیارس: می‌توانم یک هفته درددل کنم
  • «دغدغه من در حوزه موسیقی چیزهایی است که همیشه گفته‌ایم و بهتر نشده است؛ اگر بخواهم درددل کنم یک هفته زمان می‌برد.»

    بردیا کیارس، نوازنده ویولن و رهبر ارکستر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: این چه اتفاق بامزه‌ای است که درباره کنسرت‌ها رخ داده است؟ اینکه ۱۰ درصد فروش بلیت‌ها باید به دولت پرداخت شود؛ خیلی جالب و نوبرانه‌ترین خبری است که آدم می‌تواند بشنود. یک هنرمند برای برگزاری یک کنسرت کلاسیک باید تمام هزینه‌های تمرین، سالن و تجهیزات را تقبل کند آن وقت ۱۰ درصد بهای ناچیزی را که از فروش بلیت به او می‌رسد باید به دولت بدهد.

    این نوازنده ویولن همچنین می‌گوید: از طرفی امیدوار هستم ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران سر و سامانی بگیرند و وضعیت کاری و حقوقی نوازنده‌های این ارکسترها حرفه‌ای باشد. امیدوارم این ارکسترها طبق روال و استاندارد بین‌المللی حرکت کنند.

    کیارس اضافه می‌کند: ارکستر مانند فوتبال است. سرمربی می‌تواند بازیکنان فوتبال را آماده کند و به آن‌ها آموزش و تمرین بدهد رهبر ارکستر هم درباره نوازنده‌ها چنین کاری انجام می‌دهد. بنابراین هرچه سطح رهبر ارکستر بالاتر باشد، سطح ارکستر هم بالاتر می‌رود.

    این رهبر ارکستر در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره ایده برگزاری کنسرت ارزان و رایگان، می‌گوید: به نظرم این موضوع خیلی شخصی است، هنرمندی که این کار را انجام می‌دهد قصد دارد چند ساعتی مردم را خوشحال کند اما باید روی این موضوع نظارت هم وجود داشته باشد که هنرمندانی که این لطف را می‌کنند حداقل سطح شنیداری مردم را هم بالا ببرند.

    او درباره فعالیت‌های آینده کاری خود نیز بیان می‌کند: آخر اردیبهشت ماه قصد دارم به کرمان بروم و کلاس‌هایم را در آنجا آغاز کنم. همچنین قصد برگزاری کنسرتی در کرمان را دارم.

    https://musiceiranian.ir/?p=253085
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *