×
×

شامل دونوازی شورانگیز حسین علیزاده و تنبک مجید خلج

  • کد نوشته: 2529
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۲ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۲ دیدگاه
  • آلبوم موسیقی «نوای نور» شامل دونوازی شورانگیز حسین علیزاده و تنبک مجید خلج از سوی موسسه فرهنگی‌هنری آواخورشید وارد بازار موسیقی شد. این آلبوم کنسرت نوای نور علیزاده و خلج در تالار شهر بروکسل است که قطعاتی چون تجلی بر انعکاس، هنگامه هنگام، سه وهله تابش، رقص آیینه‌ها، برخورد در بازتاب، مرورهای آبگون، گردش انعکاس […]

  • آلبوم موسیقی «نوای نور» شامل دونوازی شورانگیز حسین علیزاده و تنبک مجید خلج از سوی موسسه فرهنگی‌هنری آواخورشید وارد بازار موسیقی شد.

    این آلبوم کنسرت نوای نور علیزاده و خلج در تالار شهر بروکسل است که قطعاتی چون تجلی بر انعکاس، هنگامه هنگام، سه وهله تابش، رقص آیینه‌ها، برخورد در بازتاب، مرورهای آبگون، گردش انعکاس و …در آن به چشم می‌خورد.
    در کارنامه این اثر آمده است: گه‌گاه رویدادهای پدید می‌آیند که پیامدشان هم‌گرایی چندین باور گوناگون در نقش‌های یگانه ‌است. با پدیدار شدن این یگانگی، نیروهای درونی آن باورها، به جلال یک‌دیگر می‌افزایند تا جایی که وجودشان به تابش درمی‌آید و نور جایگزین‌شان می‌شود. علیزاده و خلج سال‌هاست به پیشرفت ایده‌ها و روش بداهه‌نوازی کمک فراوان کرده و تاثیرگذاری زیادی نیز داشته‌اند. در این اثر آنها این هنر انتزاعی را به سطحی خودانگیخته رسانده‌اند. بهره شاخص این خودانگیختگی آزادی بیشتر در فضای موسیقی نوین ایران است که امکان برداشت تکه‌های لازم از چارچوب دستگاه‌های ردیف و پردازش آنها در نماها و فرم‌های نو را می‌دهد.
    «نوای نور» توسط شرکت «باموزیک» به مدیریت مجید خلج در اروپا نیز منتشر می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=2529
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *