×
×

انتشار اولین آلبوم شریف لطفی/ با ردیف نوازی کاری نداریم

  • کد نوشته: 252265
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۷ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • آئین رونمایی از آلبوم «آوای ایران (محلی‌ها)» به آهنگسازی شریف لطفی هنرمند مطرح موسیقی کشورمان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

    انتشار اولین آلبوم شریف لطفی/ با ردیف نوازی کاری نداریم
  • آئین رونمایی از آلبوم «آوای ایران (محلی‌ها)» به آهنگسازی شریف لطفی هنرمند مطرح موسیقی کشورمان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «آوای ایران (محلی‌ها)» به آهنگسازی شریف لطفی روز شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه با حضور تعدادی از هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد. در این مراسم شریف لطفی از تجربیات خود در مسیر آهنگسازی این اثر سخن گفت.

    آلبوم «آوای ایران» نخستین اثر منتشر شده از سوی شریف لطفی است که به همت انجمن فیلارمونیک ایران توسط گروه دیبایه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. مجموعه قطعات محلی‌ها، طی دو دهه پیشین توسط شریف لطفی ساخته شده و در آلبوم پیشِ رو برای کوآرتت سازهای ایرانی تنظیم شده است. اعضای کوارتت فیلارمونیک ته‌ران را علی ابراهیمی، فواد قهرمانی، امیرحسین نجفی و محمدرضا پوستی تشکیل می‌دهند.

    شریف لطفی در مراسم رونمایی آلبوم «آوای ایران» گفت: من خودم را آهنگساز نمی دانم زیرا یک رهبر ارکستر هستم اما خیلی خوب است اگر هرکس سر جای خودش کار کند اما من خلاهایی می بینم که فکر می‌کنم بتوانم به پر شدن آنها کمک کنم. البته در فضای موسیقی ایرانی وقتی تصمیم می‌گیرید تا کار نو و تازه ای انجام دهید همیشه عده‌ای هستند که سریعاً می‌گویند: «وا ردیفا!» حال ما با ردیف نوازی شما کاری نداریم بلکه می‌خواهیم مسیری را رو به جلو حرکت کنیم. بسیار عجیب است که تا امروز هیچ گاه برای این مسأله اقدامی جدی صورت نگرفته است.

    وی افزود: در این آلبوم بدون اینکه بر سنتی بودن یا مدرن بودن تاکید زیادی داشته باشم سعی کردم تا حفره‌ای میان این دو را پر کنم و برخلاف دیدگاهی که موسیقی ایرانی را تک صدایی می‌بیند اثری چندصدایی آهنگسازی کنم. البته بر خلاف موسیقی ردیف دستگاهی وقتی شما به موسیقی مناطق نگاه می‌کنید این رویکرد چندصدایی را می‌بینید. شما نمی‌توانید مناطق خود را نادیده بگیرید و باید به آن رجوع کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=252265
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *