×
×

سطح ارکستر سمفونیک تهران را در عرض یک‌ هفته می‌توان بالاتر برد

  • کد نوشته: 251869
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۷ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • رهبر و مدیر هنری سابق ارکستر سمفونیک تهران می‌گوید: می‌دانم جهانی شدن ارکستر سمفونیک تهران، شدنی است.

    سطح ارکستر سمفونیک تهران را در عرض یک‌ هفته می‌توان بالاتر برد
  • رهبر و مدیر هنری سابق ارکستر سمفونیک تهران می‌گوید: می‌دانم جهانی شدن ارکستر سمفونیک تهران، شدنی است.

    علی رهبری در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار می‌کند: ما نوازندگان سطح بالایی در ایران داریم، فکر می‌کنم اگر مسؤولان نیز سطح انتظارشان را بالا ببرند، می‌توانیم یک ارکستر جهانی داشته باشیم.

    او که معتقد است برای پیشرفت ارکسترهای ایران باید از رهبران درجه یک دنیا استفاده کرد، ادامه می‌دهد: شایسته ایران نیست که در زمینه ارکستر داری درجا بزند یا عقب برود؛ چرا که پیشینه ارکستر سمفونیک تهران به صد سال می‌رسد و ما نوازندگان و استعدادهای خوبی داریم. ارکستر ما نباید از ارکستر ترکیه کمتر باشد؛ آن‌ها پیشرفت کردند چون از خارج رهبر ارکستر دعوت کردند یا دور دنیا را می‌گردند.

    این رهبر ارکستر با بیان اینکه در عرض یک هفته می‌شود ارکستر سمفونیک تهران را به سطحی بسیار بسیار بالاتر رساند، می‌گوید: ممکن است در این زمینه بهانه بودجه بگیرند اما کار سطح پایین به بودجه ربطی ندارد. ارکستر مثل فوتبال است و به دیسیپلین احتیاج دارد. بزرگترین اشکال ارکسترهای دولتی در ایران این است که حتی از سطح خود موسیقی و موسیقیدان‌های ایران سال‌ها عقب افتاده‌اند.

    به گزارش ایسنا، علی رهبری فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی ملی و آکادمی موسیقی و هنرهای زیبای شهر وین است. او در ۲۵ سالگی رئیس هنرستان عالی موسیقی ملی و کنسرواتوار تهران بوده است. او برنده مدال طلا برای ایران در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه و برنده مدال نقره برای ایران در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در سوئیس است.

    علی رهبری از طرف بیش از ۱۲۰ ارکستر سمفونیک جهان از جمله وین، برلین، لندن، آمستردام، بروکسل، تورنتو، توکیو، مکزیک و… برای رهبری ارکستر دعوت شده است و رهبر مهمان دائم ارکسترهای فیلهارمونیک چک، بلگراد و بروکسل است. او همچنین رهبر دائم و مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک در شهرهای بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران بوده و دارای بیش از ۲۵۰ آلبوم در بازار جهانی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=251869
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *