×
×

به آهنگ‌سازی هوشنگ کامکار

  • کد نوشته: 2494
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۴ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی باله شهرزاد ۲۰۰۱ ( افسانه دو هزار و یک شب) همزمان با کنسرت گروه کامکارها در برج میلاد، توسط موسسه فرهنگی‌هنری آوای باربد رونمایی می شود . این اثر شامل یازده قطعه متفاوت با نام‌های بارگاه سلطان، افسانه شهرزاد، داستانی روستایی، خواب سلطان، والس ایرانی در بارگاه، در یک بازار ایرانی، قصه دیگر، […]

  • آلبوم موسیقی باله شهرزاد ۲۰۰۱ ( افسانه دو هزار و یک شب) همزمان با کنسرت گروه کامکارها در برج میلاد، توسط موسسه فرهنگی‌هنری آوای باربد رونمایی می شود .
    این اثر شامل یازده قطعه متفاوت با نام‌های بارگاه سلطان، افسانه شهرزاد، داستانی روستایی، خواب سلطان، والس ایرانی در بارگاه، در یک بازار ایرانی، قصه دیگر، افسانه ایرانی، بولرو، والس، شهرزاد (ریمیسکی کورساکف) است.
    باله افسانه دو هزار و یک شب بر اساس داستان‌های شهرزاد قصه گو  و با نگاهی به سمفونی شهرزاد اثر کورساکف آهنگ‌ساز روس ساخته شده است. این باله در سال ۲۰۰۳ درمحوطه نمایشگاه بین‌المللی بیروت با حضور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان و اغلب شخصیت‌های هنری و سیاسی این کشور اجرا شده است.
    کامکار این اثر را در سال ۲۰۰۱ نوشت و همان سال در تهران و لبنان ضبط آن را با استفاده از سازهای ایرانی انجام داد. در این اثر برای اولین بار تلفیق موسیقی غرب و سازهای شرقی صورت گرفته است و برای نخستین بار ساز هندی تبلا در آثار تلفیقی این چنینی به کار رفته است .
    رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان در رابطه با این اثر گفته است : واقعیت این است که سال‌های متمادی بود که غربی‌ها در داستان‌ها، فیلم‌ها و نمایش‌نامه‌های خود به احیا و زنده کردن این میراث، یعنی زیبایی و شکوه و جلال شرقی توجه می‌ورزیدند، اما «دوهزار و یک‌شب» شاه‌کار جدید و نوینی است که با جذابیت شرقی و عظمت هنری آراسته است و هدیه‌ای از لبنان به تمام جهانیان است.»
    عبدالحلیم کاراکالا مدیر هنری و کارگردان باله این اثر بوده است. حسن ناهید، شهریار فریوسفی، کیوان ساکت، پریچهر خواجه و درشن آنند به همراهی گروه کامکارها این اثر را نواخته‌اند.
    کنسرت گروه کامکارها، با همکاری موسسه ققنوس و آوای باربد روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریورماه سال ۱۳۸۹ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=2494
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *