×
×

آرمین امیریان از ادای دین به سینما در «می عشق» خبر داد

  • کد نوشته: 247626
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۷ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • آرمین امیریان از ادای دین به سینما در «می عشق» خبر داد

  • ادای دین به سینما در «می عشق»/ آثار از بین ۳هزار نگاتیو انتخاب شدآرمین امیریان از برگزاری نمایشگاه عکس «می عشق» که شامل آثار چند دهه عکاسی بهزاد دورانی است، خبر داد.

    آرمین امیریان هنرمند عکاس درباره برگزاری نمایشگاه «می عشق» به خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه عکس «می عشق» را که شامل آثار چند دهه عکاسی بهزاد دورانی است، گردآوری کرده‌ام. بهزاد دورانی به واسطه حضورش در کنار استاد تصویر ایران، محمود کلاری، توانسته میان ثبت خاطره و مشق عشق، آثاری را از گوشه و کنار سینمای ایران به یادگار بگذارد.

    وی افزود: این آثار امروز پس از گذشت قریب به سی سال قرار است به معرض نمایش عمومی گذاشته شود البته هنوز زمان و مکان این نمایشگاه مشخص نیست و به زودی برگزار خواهد شد.

    امیریان بیان کرد: اجرای رخداد هنری جامع و پروژه‌ای که بتوان آن را ملی خطاب کرد، در این شرایط اقتصادی و معیشتی با همراهی و حمایت شادان مرادی حاصل شد که این حمایت از جنبه مادی و از حیث بُعد معنوی بود، علی‌رغم اینکه در شهر لندن ساکن است.

    وی درباره نمایشگاه «می عشق» توضیح داد: در مجموعه «می عشق» از میان تعداد قریب به سه هزار نگاتیو، دسته بندی‌هایی شکل گرفت که هم از فیلترهای فنی گذر کرد و هم هنری و مفهومی. البته گاهی به حدی بُعد خاطره و احساس بعضی از تصاویر در نگاتیوها زیاد و سنگین بود که علیرغم مشکلات نورسنجی اصل نگاتیو یا مشکلات فنی مختلف آن و همچنین فرسایش یا تخریب نگاتیو در گذر این چند دهه، سبب نشده که بتوانم از نمایش آن گذر کنم. بنابراین با انتخاب گروهی از افراد خوش ذوق و جوان و پر انرژی، این پروژه سالخورده را به بوته انواع مرمت و تجدید قوا بردم و در این مدت قریب به چهار سال با کسب رسمی اختیار تام هنری و اجرایی پروژه از سمت بهزاد دورانی، مجموعه را به نقطه امروز رساندم که به زودی ابتدا در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

    این هنرمند جوان، برگزاری این پروژه را ادای دین به سینمای ایران دانست و گفت: بدون شک و مسلماً برای من در وهله اول، آنچه که باعث شد با وجود انواع فعالیت‌های شخصی در این چهار سال تمام قد و با تمام انرژی و صرف کامل زمان خود، مشغول به کار باشم و تا چند سال آینده نیز مسئولیت آن را به طور رسمی همچنان عهده دار باشم، ادای دین به سینمای غنی گذشته ایران است که همیشه و همواره تعلیمات هنری خودم را چه در خلق آثار شخصی و چه در مواقعی اینچنینی وامدار آن می‌دانم.

    وی اظهار کرد: برای من در درجه اول نشانه‌هایی است که از ابتدا در این نگاتیوها می‌دیدم، نشانه‌هایی از استادانی چون زنده یاد علی حاتمی، استاد ناصر تقوایی، استاد کیمیایی، زنده یاد عباس کیارستمی و … است. چه بسا که آرزوی همیشگی من در مورد استاد غیرمستقیم خودم، بهرام بیضایی همچنان برآورده نشده و جای حکیم سینمای ایران را بسیار خالی احساس می‌کنم.

    امیریان در پایان درباره نامگذاری این نمایشگاه بیان کرد: به دلایلی که ذکر کردم و دلایل دیگری که در زمان انتشار کتاب و برپایی نمایشگاه کامل خواهم گفت، با وام و مدد از حضرت حافظ، نام مجموعه را «می عشق» گذاشتم. «زان می‌عشق کزو پخته شود هر خامی / گرچه ماه رمضان است بیاور جامی»

    به گزارش مهر، آرمین امیریان هنرمند جوانی است که حدود ۱۳ سال در حوزه عکاسی و پژوهشی فعالیت دارد و در ده‌ها نمایشگاه گروهی حضور داشته است. وی همچنین آذرماه سال گذشته نمایشگاه عکس انفرادی خود را با عنوان «عرّ» در گالری اعتماد برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. امیریان در حوزه‌های خلق و پژوهشی، تقریباً بیش از صد جایزه بین المللی دریافت کرده و اخیراً نفر اول و جایزه مؤلف جوان از چند جشنواره در اروپا (اسپانیا، فرانسه) و آمریکا بوده است. او همچنین تنها برنده دو جایزه اصلی (تندیس ویژه نفر اول) جشنواره تصویر سال در بخش خلاقانه طی سیزده دوره برگزاری این جشنواره بوده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=247626
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *